زاهدان /

سیستان و بلوچستان زیستگاه گونه های کمیاب جانوری

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان گفت: استان سیستان و بلوچستان از غنای زیستی بالای جانوری و گیاهی برخوردار است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان.،خسرو افسری افزود: وجود مناطق بکر گونه های کمیاب و منحصر به فرد نظر جانورشناسان و علاقه‌مندان به طبیعت را به خود جلب کرده است.

وی ادامه داد: تاکنون بالغ بر یک هزار و 200 گونه گیاهی و صدها گونه جانوری شامل 340 گونه پرنده، 64 گونه پستاندار و حدود 110 گونه خزنده و دوزیست به همراه صدها گونه ماهیان آب شیرین و شور در این استان گزارش و شناسایی شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر گونه های جانوری از قبیل خرس سیاه، پلنگ، گربه شنی، سگ آبی، قوچ و میش، کل و بز و جبیر به همراه پستانداران دریایی و پرندگان همچون عقاب، شاهین ها، هوبره، پلیکان خاکستری، زاغ بور و تمساح، لاک پشت های خشکزی و آبزی به همراه بزمجه بنگال هم در گروه خزندگان جانوران حمایت شده استان هستند.

وی افزود: حفاظت از زیستگاه یکی از مهمترین اقدام ها برای حفاظت از گونه های حیات وحش است که این اداره کل علاوه بر آموزش و افزایش آگاهی عموم مردم با افزایش مناطق تحت مدیریت برای حفاظت جدی از زیستگاه ها اقدام کرده است.

  انتهای پیام //س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.