رضا کیانیان در قاب "دو درصد"/ پخش 7 فیلم 100 ثانیه ای از آنتن "شبکه دو"

مدیر گروه فیلم های تلویزیونی شبکه دو از پخش 7 فیلم کوتاه در قاب "دو درصد" این شبکه خبر داد.

به گزارش خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران  به نقل از روابط عمومی شبکه دو، مهدی کریمی افزود: در طول هفته جاری متناسب با مناسبت این هفته شامل روز قوه قضائیه، ‌روز مبارزه با سلاحهای شیمیایی و میکروبی، روز صنعت و معدن و نیز اولویت‌های مهم شبكه نظیر خانواده و كودك 7 فیلم کوتاه روی آنتن شبکه دو می رود.

وی افزود: یکی از این فیلم ها چند ثانیه از زندگی روزمره «رضا کیانیان» را به تصویر می کشد، این هنرمند که هنگام خارج کردن خودرواش از پارک به خودرو دیگری صدمه زده، شماره تلفن خود را برای جبران خسارت روی ماشین می گذارد.

کریمی گفت: در فیلم زیبا و هنری «لالایی» كه با رویكرد خانواده و كودك تولید شده هم مادری برای فرزند در حال خوابش آیه 16 سوره لقمان را با ترجمه می‌خواند.

به گفته کریمی «با جماعت» کاری از هادی نادری از دیگر فیلم های کوتاه هفته جاری خواهد بود، این اثر فردی روحانی را به تصویر می کشد که در هنگام آغاز نماز جماعت در حرم مطهر امام رضا (ع) متوجه می‌شود دستش بریده ، به قصد تجدید وضو به سمت وضوخانه می رود اما در مسیر پیرمرد ناتوانی را می بیند که ...

مدیر گروه فیلم های تلویزیونی شبکه دو تصریح کرد: انیمیشن دو بعدی «پیامبر عزیز ما سلام» کار پیمان شریفی هم با هدف ترغیب کودکان به سلام ساخته شده و پخش خواهد شد.

وی گفت: از دیگر فیلم های کوتاه این هفته می توان به «مونس» کاری از اسرین محمودی اشاره کرد، در این اثر کودکی را مشاهده خواهیم کرد که برای پر کردن تنهایی مرغ عشق‌اش زنگی با صدای پرنده به درب منزلشان نصب می‌کند و...

کریمی گفت: در فیلم «مردان آهنین» کار احسان بیگلری، سختکوشی افرادی را نشان می‌دهد که در کارخانجات صنعتی مشغول به کار هستند.

مدیرگروه فیلم های تلویزینی شبکه دو گفت: فیلم «شلیک» کاری از محمدرضا شفاه است، این اثر نشان می‌دهد که بشر با کارهای متعدد (استارت زدن خودرو، موتور، کشیدن سیگار و...) آسمان آبی را هدف قرار داده و ...

کریمی گفت: بنا داریم در كنار سایر ساختارهای نمایشی چون فیلم، تله فیلم، سریال، تله تئاتر و ... ، به فیلم كوتاه و 100 ثانیه ای به عنوان یك ژانر دارای جایگاه مستقل نمایشی بپردازیم.

وی به ویژگی های فیلم های 100 ثانیه ای كه آن را به گزینه ای مناسب جهت استفاده در شبكه های تلویزیونی تبدیل كرده اشاره كرد و گفت: فیلم های 100 ثانیه ای زودبازده، جذاب و قابلیت جایگیری خوبی در كنداكتورها دارد كه این عوامل مثبت در برنامه ریزی پخش رسانه ها حائز اهمیتند.

كریمی افزود: فیلم 100 ثانیه ای تیزر تبلیغاتی ، نماهنگ و یا بخشی از یک فیلم بلند نیست، گونه ای از فیلمسازی است که می‌تواند رئال، مستند و یا پویانمایی باشد و هر موضوعی داشته باشد.

وی تصریح کرد: در قالب پخش فیلم های صد ثانیه ای اخلاق، فرهنگ کتابخوانی، محیط‌زیست، سبک زندگی اسلامی ایرانی، خانواده، ‌صرفه جویی، جمعیت، مناسبت‌های مذهبی و ملی و ... به مخاطبان ارائه خواهیم داد.

قاب «دو در صد» حاصل همكاری دبیرخانه جشنواره صد و گروه فیلم های تلویزیونی شبكه دو است که روزانه در قابل سه باکس 9:30، 17:30 و 23:30 از شبكه دو پخش می شود.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار