بروجردی در واکنش به درخواست تجزیه عراق:

طرفداری از تجزیه عراق خیانت به ملت و تاریخ این کشور است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه، ایران مخالف تجزیه عراق است، گفت: طرفداری از تجزیه این کشور خیانت به ملت و تاریخ عراق است.

علاءالدین بروجردی؛‌ رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، در واکنش به درخواست تجزیه کشور عراق گفت: طرفداری از تجزیه این کشور خیانت به ملت و تاریخ عراق است.
 
وی افزود: رژیم صهیونیستی پیوسته مشوق چنین رویدادی بوده و به دنبال تضعیف و تجزیه کشورهای اسلامی است، بنابراین چنین موضوعی عملا در راستای سیاست‌های رژیم صهیونیستی خواهد بود.  
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: بدون تردید نظر ملت عراق مخالفت جدی با پدیده تجزیه است.
 
وی ادامه داد: با توجه به اینکه رهبران کرد عراق بخشی از حاکمان امروز این کشور بوده و در مسئولیت‌های سنگینی همچون ریاست‌جمهوری حضور دارند، تجزیه عراق باید مورد مخالفت آنها به عنوان بخشی از حاکمیت قرار گیرد.  
 
نمایند مردم بروجرد ادامه داد: تاریخ معاصر عراق نشان داده است که در شرایط ضعف دولت مرکزی زمزمه‌های تجزیه پیوسته به گوش رسیده است.  
 
وی گفت: با توجه به اعتقاد راسخ ملت عراق به ضرورت حفظ تمامیت ارضی و یکپارچگی این کشور، چنین دیدگاهی هیچ وقت به نتیجه نرسیده است.
 
رئیس کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس  با اشاره به موضع ایران درخصوص تجزیه عراق گفت: نظر جمهوری اسلامی ایران مخالفت قطعی با چنین پدیده‌ای است و آن را در جهت منافع دشمنان اسلام می‌داند.  
 
وی تصریح کرد: طبیعی است که تجزیه عراق به هیچ وجه برای جمهوری اسلامی ایران قابل قبول نیست.
 
بروجردی همچنین در مورد مخالفت ترکیه با تجزیه عراق نیز گفت: توصیه پیوسته ایران به دولت ترکیه مبنی بر جلوگیری از به آتش کشیدن منطقه و عدم حمایت از تروریسم است که این خطر تجزیه منطقه را تهدید می‌کند.  
 
اضافه می‌شود: اخیرا در طی سفر غیرمنتظره وزرای امورخارجه آمریکا و انگلیس در عراق و دیدار آنها با رئیس اقلیم کردستان این کشور، مسعود بارزانی از سازمان ملل درخواست کرده تا از موضوع تجزیه کردستان عراق حمایت کند.  
 
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز از این درخواست استقبال کرده است. البته رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه نیز که به نوعی از آشفتگی عراق حمایت می‌کرد با درخواست تجزیه این کشور مخالفت جدی کرده است.  
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار