شهرکرد/ معاون سازمان آموزش فنی و حرفه ای خبر داد:

چهارمحال و بختیاری، پایلوت اجرای طرح تدوین نظام نامه جامع بازار کار کشور

معاون آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، از تدوین نظام نامه جامع بازار کار کشور خبر داد و گفت: با توجه به ظرفیت های منابع انسانی استان چهارمحال و بختیاری، اجرای این طرح به صورت پایلوت در این استان آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

پوراندخت نیرومند در سفر به شهرکرد و در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری با اعلام این خبر گفت: در این راستا بانک اطلاعات جامعی از وضعیت شغلی و مهارتی و تحصیلی نیروی فعال اقتصادی ایجاد می شود تا برنامه ها و سیاست های مناسبی با توجه به این وضعیت تدوین شود.

وی، از استاندار چهارمحال و بختیاری خواست با توجه به ظرفیت های منابعی و نیروی انسانی این استان، پایلوت این نظام نامه جامع با همکاری استانداری در این استان تدوین و الگوی آن برای دیگر مناطق کشور استفاده شود.

نیرومند گفت: تمام دستگاه های مرتبط مانند تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت، نیرو، آموزش عالی، سازمان فنآوری اطلاعات کشور برای تدون این نظام نامه باید همکاری کنند تا اطلاعات از طریق سیستمی هوشمند تدوین شود.

معاون آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور اظهار داشت: به دلیل نبود نیازهای مهارتی صاحبان بنگاه های اقتصادی و وضعیت نیروی جویای کار، ارائه دهندگان خدمات آموزشی و مهارتی کشور نیز قادر به ارائه آموزش های مهارتی موردنیاز بازارکار نیستند.

وی تأکید کرد: کسب مهارت های مورد نیاز بازار کار می تواند زمینه جذب جوانان در بازار کار و اشتغال را فراهم سازد.

نیرومند افزود: در این راستا سازمان فنی و حرفه ای از بین 700مرکز آموزشی برای 25 رییس مرکز شاخص های مدیریتی تعریف کرده است تا تمام سلسله مراتب برای تربیت یک مدیر رعایت شود.

معاون آموزشی سازمان فنی و حرفه ای کشور، برای شرکت در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان چهارمحال و بختیاری به شهرکرد سفر کرد.

در این آیین محمود تقی پور جاوی، به عنوان مدیرکل جدید آموزش فنی و حرفه ای استان چهارمحال و بختیاری معرفی و از خدمات نورالله سعیدی؛ مدیرکل سابق تقدیر شد. /ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.