خرم آباد/

مرمت بافت تاریخی مسجد امام خمینی (ره) در بروجرد آغاز شد

رئیس میراث فرهنگی بروجرد گفت:مرمت بافت تاریخی مسجد امام خمینی (ره) به عنوان بزرگترین مسجد غرب کشور در بروجرد آغاز شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،حجت الله یارمحمدی، اظهارکرد: 280 هکتار بافت تاریخی در بروجرد وجود دارد که از نظر وسعت یکی از بافت های وسیع کشور است و مسجد امام خمینی (ره)به عنوان بزرگترین مسجد غرب کشور است که کار مرمت بافت آن در بروجرد آغازشده است.

وی افزود: بافت های  تاریخی و قدیمی بروجرد دارای بناهای با معماری در خور توجه است که  بافت قدیمی مسجد امام خمینی(ره) بروجرد یکی از این بافت هاست که در مدت زمان طولانی و دوره های تاریخی بروجرد شکل گرفته است و همچنین سبک سازی، بدنه سازی، بند کشی، مرمت پشت بام، خاک برداری و مرمت نما را از اقدامات مرمتی بر روی این بنای تاریخی می توان نام برد.

رئیس میراث فرهنگی و گردشگری بروجرد از مرمت سه  بافت  تاریخی بروجرد در این ماه خبرداد و گفت: با توجه به اینکه بافت های تاریخی بروجرد از بافت های ارزشمند و ثبت شده کشور است شروع به مرمت این بافت ها کردیم که در مردادماه سه بافت تاریخی دیگر را که شامل مسجد جامع، مدرسه حجتیه و مدرسه حافظیه است کار مرمت بافت آن ها آغاز می شود.

یارمحمدی تصریح کرد: ساختمان تاریخی مسجد امام خمینی(ره) بروجرد که به عنوان بزرگترین و برجسته ترین مسجد غرب کشور ثبت شده است به عنوان یکی از شاخص های تاریخی بروجرد محسوب می شود

وی از 9 هزار 600 مورد بازرسی در سه ماهه نخست امسال از آثار تاریخی بروجرد خبرداد و بیان کرد: هر روز این تعداد بازرسان توسط یگان های حفاظت از بناهای تاریخی بروجرد بازدید و سرکشی می کردند.

رئیس میراث فرهنگی و گردشگری بروجرد اظهار کرد: امسال  توسط یگان حفاطت میراث فرهنگی بروجرد کشف 2هزار و 300 سکه تقلبی، کشف یک دستگاه فلزیاب، کشف 2مورد تجاوزبه حریم تاریخی، کشف 2مورد تخریب آثار باستانی، برخورد با 7مورد حفاری غیرمجازبوده  است.

یارمحمدی تصریح کرد: بروجرد دارای 165 اثر تاریخی ثبت شده در کشور است  و علاوه بر این تعداد اثر ثبت شده تعداد 400 اثر دیگر در بروجرد شناسائی شده است.

انتهای پیام/م

منبع: تسنیم
برچسب ها: بروجرد ، مرمت ، مسجد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.