افشای ابعاد تازه‌ای از جاسوسی آمریکا از کاربران اینترنت

یک گزارش جدید نشان می‌دهد که آژانس امنیت ملی آمریکا به‌طور مخفیانه از کاربران اینترنت که به‌دنبال جزییاتی در خصوص نرم‌افزارهای خاص اینترنتی بوده‌اند جاسوسی کرده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، نشریه کنگره آمریکا "هیل" نوشت: آن دسته از کاربران اینترنت که قصد دستیابی به جزییاتی در خصوص نرم افزارهایی را داشته‌اند که آنها را به‌صورت مخفیانه آن‌لاین نگه می‌دارد یکی از اهداف اصلی سازمان امنیت ملی آمریکا برای رهگیری و جاسوسی بوده‌اند.

نشریه آلمانی ای‌آردی روز گذشته فاش کرد که کسانی که قصد دانلود نرم افزار خصوصی "تور" را داشته یا قصد داشته‌اند تا به سیستم عامل "تیل" دسترسی داشته باشند هدف فعالیت‌های جاسوسی سازمان امنیت ملی آمریکا قرار گرفته‌اند.

نرم افزار "تور" بیشتر توسط فعالان و کاربرانی استفاده می‌شود که قصد دارند خود را از چشم رژیم‌های سرکوبگر مخفی کنند. هکرهای اینترنتی نیز که قصد دارند فعالیت‌های خود را مخفیانه انجام دهند و سایر کاربران اینترنت که می‌خواهند آن‌لاین بودن خود را مخفی نگه دارند از این نرم افزار استفاده می‌کنند.

این نرم افزار در ابتدا توسط محققان نظامی ایجاد شده و سازمان‌های غیرانتفاعی اکنون این نرم افزار را با دریافت منابع مالی لازم از دولت آمریکا اجرا می‌کنند. سخنگوی سازمان امنیت ملی آمریکا دراین‌باره تأکید کرده است که این سازمان تنها اطلاعاتی را که قانون مجوز آن را داده است برای اهداف اطلاعاتی خارجی جمع‌آوری کرده است.

منبع: تسنیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۲ ۱۳ تير ۱۳۹۳
از آمریکاییهای جاسوس بعید نیست
آخرین اخبار