بررسی مستند "فرزند اصفهان"دوشنبه 16 تیرماه

فیلم مستند "فرزند اصفهان" ساخته فرشاد اكتسابی دوشنبه 16 تیرماه، ساعت 23 در قالب هفته فیلم این كارگردان در « شب‌های مستند » پخش و سپس نقد و بررسی می‌شود.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از رسانه ملی؛  فیلم مستند «فرزند اصفهان» ساخته فرشاد اكتسابی  دوشنبه، 16 تیرماه، ساعت 23 در قالب هفته فیلم این كارگردان در « شب‌های مستند » پخش و سپس نقد و بررسی می‌شود.  

این فیلم كه به خاطر آن فرشاد اكتسابی موفق به كسب تندیس بهترین كارگردانی جشنواره فیلم كوتاه شده است ، سرگذشتی از زندگی «ارنست هولستر»؛ عكاس آلمانی است كه در دوران ناصرالدین شاه قاجار به اصفهان آمد و برای اولین بار در تاریخ این شهر از حیات اجتماعی و بناهای تاریخی این شهر عكس های زیبایی به ثبت رساند.  
 
ارنست هولتسر اولین كسی بود كه در زمان قاجار دوربین عكاسی را به اصفهان آورد و 3 هزار عكس از اصفهان و مردم این شهر گرفت. وی البته عكاس نبود بلكه مهندس المانی بود كه خط تلگراف بین ایران و عراق را به سفارش یك شركت انگلیسی  احداث كرد.  
 
وی  با خانم ارمنی به نام مریم حق نظر ازدواج می‌كند و در اصفهان می‌ماند. او با خودش یك دوربین عكاسی به ایران آورده بوده كه  از این شهر عكس می گیرد واین عكس‌ها بعد از 100 سال كشف می شود.  
 
این مستند  پرتره كه «عبدالحمید ارجمند» آن را تهیه كرده است ، در 35 دقیقه و با صدای «ناصر طهماسب» به سفر این عكاس آلمانی به نصف جهان می پردازد.


انتهای پیام/
برچسب ها: مستند ، شبکه ، جشنواره ، شهر ، زندگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار