رعب و وحشت در سرزمین‌های اشغالی

پاسخ فلسطینی‌ها به تجاوزات اخیر صهیونیست‌ها / انتفاضه‌ای دیگر در راه است

این تنها فلسطینیان ساکن بیت المقدس نیستند که برای انتفاضه‌ای دیگر لحظه شماری می‌کنند بلکه از غزه نیز خبر می‌رسد جوانان این شهر شور و هیجانی کم نظیر را برای "انتفاضه رمضان" دارند. یک تحليلگر فلسطيني، تحولات کنونی نوار غزه را انتفاضه برشمرد و گفت اين انتفاضه نتيجه انباشته شدن جنايت‌ها از جمله قتل و توهين به فلسطيني‌ها در سال‌های طولانی است.

به گزارش‌خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، در هفته جاری باردیگر توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی فعال شد و سران کودک‌کش این رژیم دستور قتل عام فلسطینیان را صادر کردند.

 بهانه جنگ افروزی اخیر رژیم آپارتاید صهیونیستی، ناپدید شدن سه شهرک نشین صهیونیسم است که جنازه آن‌ها دوشنبه هفته گذشته در حوالی منطقه الخلیل کشف شد.

مقامات صهیونیستی از همان ابتدای ماجرا، گروه  حماس را عامل ربایش سه شهرک نشین معرفی کردند و دستور اجرای عملیات تهاجم به مناطق فلسطین‌نشین و تخریب منازل ساکنان کرانه باختری را صادر کردند. در این حملات وحشیانه شماری از غیرنظامیان فلسطینی کشته و مجروح شدند.



 همچنین جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در  تجاوزهای  خود، با حمله به نوار غزه 9 فلسطینی را به شهادت رساندند، همچنین یک موضع مقاومت در اردوگاه "البریج" در مرکز نوار غزه نیز توسط جنگنده های این رژیم بمباران شد که در این تجاوز وحشیانه چند فلسطینی مجروح شدند.

اما اتهام‌زنی مقامات تل آویو  به جنبش حماس در ماجرای ربایش سه شهرک نشین یهودی و به تبع آن تهاجم صهیونیست‌ها به مناطق فلسطین نشین در حالی است که دولت وحدت ملی فلسطین به نخست وزیری "رامی حمدالله" به تازگی و پس از مدت ها گفتگو میان نمایندگان فتح و حماس تشکیل شده است، دولتی که از همان آغاز نضج گیری با کارشکنی‌ها و دسیسه‌های تل آویو مواجه شد.

نتانیاهو نخست وزیر رژیم غاصب صهیونیستی در نخستین واکنش به کشته شدن سه شهرک‌نشین در اظهاراتی خارج از عرف دیپلماتیک اعلام کرد،  "قاتلان این 3 جوان، حیوان‌اند و حماس باید تقاص پس دهد".

 متهم کردن حماس به قتل سه شهرک نشین صهیونیستی در حالی است که مسئولان حماس از جمله "سامی ابوزهری" سخنگوی این جنبش هرگونه دخالت در ربایش و قتل این سه شهرک نشین را قویا تکذیب کردند و همچنین نتانیاهو را از هرگونه ماجراجویی و اعلان جنگ به غزه برحذر داشتند.
 
اما اجرای عملیات فشار به فلسطینیان در رابطه با ماجرای اخیر تنها محدود به ارتش رژیم صهیونیستی نماند و شهرک نشینان افراطی و نژادپرست صهیونیستی نیز دست به کار شدند و در اقدامی فجیع و جنایتکارانه، یک نوجوان 16 ساله فلسطینی به نام "محمد ابوخضیر" را پس از ربودن زنده زنده سوزاندند تا خوی ددمنشانه خود را بیش از پیش به منصه ظهور بگذارند.

در روز جمعه گذشته تشییع پیکر شهید نوجوان "محمد ابوخضیر" با حضور  هزاران جوان فلسطینی در بیت‌المقدس برگزار شد، در این مراسم که با حمله پلیس رژیم صهیونیستی همراه بود، جوانان فلسطینی با شعارهای خود از آمادگی برای "انتفاضه رمضان" خبر دادند. 



اما این تنها فلسطینیان ساکن بیت المقدس نیستند که برای انتفاضه‌ای دیگر لحظه شماری می‌کنند بلکه از غزه نیز خبر می‌رسد  جوانان این شهر شور و هیجانی کم نظیر را برای انتفاضه رمضان دارند.

  یک تحليلگر فلسطيني، تحولات کنوني نوار غزه را انتفاضه برشمرد و گفت اين انتفاضه نتيجه انباشته شدن جنايت‌ها از جمله قتل و توهين به فلسطيني‌ها در سال‌های طولاني است.

به گزارش شبکه تلويزيونی الاقصی "فايز ابو شَمّاله"، تحليلگر سياسي فلسطيني درباره تحولات اخير نوار غزه گفت:"هر کسی که گمان مي‌کند بدون دادن شهيد می‌تواند وطن آزاد و دارای حاکميت کامل به دست بياورد، در توهم به سر می‌برد. ما، ده‌ها و صدها شهيد می‌دهيم چون هدف والايي را دنبال می‌کنيم. سرزمين ما اشغال شده است و صهيونيست‌های اشغالگر اين سرزمين را به سرقت برده اند. از اين رو، با افزايش شمار شهدای فلسطين، ما به هدف خود می‌رسيم و ترس دشمن تشديد می‌شود. دشمن از ريخته شدن خون ما می‌ترسد چون اين خونريزی‌ها ما را به سوی فداکاری بيشتر سوق می‌دهد. امروز همه مناطق فلسطين بر ضد يک دشمن قيام کرده اند."



وی در ادامه افزود:" به نظر من، اين انتفاضه لحظه‌ای و واکنش به يک اتفاق به شمار نمی‌رود، بلکه نتيجه انباشته شدن جنايت‌ها از جمله قتل و توهين به فلسطينی‌ها در سال‌های طولاني است، زيرا ما به عنوان شهروندان فلسطين فقط در بخشهای کوچکي از وطن مان زندگي می‌کنيم، اما يهوديان منابع آبی، زمين و همه فلسطين را تصرف کرده‌اند."

اما همزمان با تشدید حملات رژیم صهیونیستی به نوارغزه،جنبش جهاد اسلامی فلسطين در بين گردان‌های نظامی خود بسيج عمومی‌ اعلام کرد؛ به گزارش شبکه تلويزيونی المنار، جنبش جهاد اسلامی برای پاسخ دادن به تشديد حملات هوايی رژیم صهیونیستی به نوار غزه، اعضای نظامی خود را به حال آماده باش درآورد؛ گفتنی است دو نفر از اعضای اين جنبش در حملات هوايی اخیر ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه به شهادت رسيدند.



در تحولی دیگر رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين خواستار تشکيل کميته حقيقت ياب بين‌المللي به منظور بررسی جنايات اسرائيل عليه ملت فلسطين شد. به گزارش شبکه تلويزيوني اسکای نيوزعربی، "محمود عباس" رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين از "بان کي مون" دبيرکل سازمان ملل متحد خواست يک کميته حقيقت ياب بين المللی به منظور بررسی جنايات اسرائيل عليه مردم فلسطين تشکيل دهد. عباس همچنين خواستار دست برداشتن اسرائيل از سر مردم فلسطين شد.



"رژيم اشغالگر قدس بيش از دو ميليون و نهصد هزار دلار از دارايی‌های فلسطينيان را هنگام يورش به منازل آن‌ها در کرانه باختری مصادره کرده است". این خبری بود که دیروز از سوی مرکز مدیترانه‌ای حقوق بشر اعلام  شد.

به گزارش شبکه تلويزيونی العالم، اين مرکز همچنين افزود: نيروهای رژیم صهیونیستی تنها سيصد هزار دلار را  به صورت نقدی به دست آوردند. همچنين رايانه‌ها، وسايل الکترونيکی و انواع تلويزيون‌ها را از مراکز رسانه‌ای فلسطينی به غارت برده‌اند.



"فارس الصرفندی" خبرنگار شبکه العالم در گزارش ارسالی خود به اين شبکه تصريح کرد: ارتش رژيم اشغالگر صهیونیستی در روزهای گذشته تنها عمليات نظامي در کرانه باختری به اجرا در نياورده است بلکه عمليات سرقت و چپاول اموال عمومی و ما‌يَملَک فلسطينيان را نيز انجام داده است.

اقدامات نژادپرستانه و جنایتکارانه کنونی رژیم صهیونیستی در سرزمین فلسطینیان صحنه آشکار شدن یک واقعیت مغفول مانده است و آن اینکه نهادهای بین المللی و مدعیان حقوق بشر بازهم به سیاق سابق چشمان خود را بر جنایت‌های صهیونیست‌ها بسته‌اند، از سویی دیگر موج جدید تجاوزات و حملات رژیم صهیونیستی شاید به  مسئولان فلسطینی بویژه اعضای جنبش فتح  که هرازگاهی در توهم سازش با تل‌آویو فرو می‌روند ثابت کرده باشد که مقامات رژیم غاصب صهیونیستی غیر قابل اعتماداند و همچنان به سان اجداد متجاوزشان در اندیشه یهودی سازی سراسر سرزمین فلسطین به سر می‌برند.  

انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار