"کمبود خواب" کارایی مغز را تا یک سوم کاهش می‌دهد

بر اساس بررسی‌ها کمبود خواب در شبانه روز، می‌تواند کارایی مغز انسان را تا حدود یک سوم کاهش داده و همچنین خطر "مرگ سلول‌های مغزی" را افزایش دهد.

مهیار مهین شفیعی متخصص مغز و اعصاب در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: برخی رفتار‌هاو الگوهای زندگی، تأثیرات منفی قابل ملاحظه‌ای بر روی عملکرد مغزی و عصبی گذاشته و حتی‌ می‌تواند موجب آسیب شدید مغز انسان شود.

وی با اشاره به الگوهای رفتاری و غذایی مرتبط با کاهش مغز، تصریح کرد: از جمله این عادت‌ها که متأسفانه بسیاری از افراد جامعه به آن دچار هستند، کمبود خواب و بی‌خوابی است.

مهین شفیعی تأکید کرد: بر اساس بررسی‌ها کمبود خواب در شبانه روز، می‌تواند کارایی مغز انسان را تا حدود یک سوم کاهش داده و همچنین خطر مرگ سلول‌های مغزی را افزایش دهد.

وی با بیان این که اغلب افراد دچار اختلالات خواب به ویژه کم خوابی اقدام به خود درمانی و  استفاده از داروهای خواب‌آور می‌کنند، یادآور شد: مصرف بیش از اندازه برخی از داروها نه تنها تأثیری در برطرف کردن مشکل فرد ندارد، بلکه ممکن است شدت عارضه را به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش دهد.

مهین شفیعی خاطرنشان کرد: بسیاری از تأثیرات منفی اختلالات خواب، ممکن است در دراز مدت نمایان شوند و فرد ارتباط بین عارضه و اختلال به وجود آمده و اختلال خواب را به درستی تشخیص ندهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار