موسوی‌نژاد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

دولت انگیزه از بین رفته نخل‌داران را برای تولید خرما احیا کند

نماینده مردم دشستان در مجلس گفت: با توجه به اینکه 9 ماه از فصل برداشت خرما گذشته، اما متاسفانه حمایت خوبی از نخل‌کاران کشورمان صورت نمی‌گیرد، لذا دولت باید تلاش کند تا انگیزه از بین رفته نخل‌داران را احیا و در جهت رفع مشکلات این قشر زحمتکش همت گمارد.

"سید مهدی موسوی‌نژاد" نماینده مردم دشستان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به افت رتبه‌ی تولید خرمای ایران در جهان، اظهار داشت: با توجه به اینکه 9 ماه از فصل برداشت خرما گذشته، اما متاسفانه حمایت خوبی از نخل‌کاران کشورمان صورت نمی‌گیرد، محصولات این کشاورزان هنوز در انبارهای آنها باقی مانده و تبدیل به ضایعات شده است.

وی به عوامل افت رتبه تولید خرما در کشور اشاره کرد و افزود: عوامل متعددی همچون کمبود آب آبیاری، مشکلات جوی مانند ریزگردها، عدم ‌امکانات حمایتی مناسب، عدم بیمه نخل‌داران از جمله عواملی است که انگیزه آنها را برای فعالیت در این عرصه از بین برده است.

نماینده مردم دشستان در مجلس تصریح کرد: بسیاری از مردم کشورمان از طریق تولید خرما امرار معاش می‌کنند، لذا ضروری است که دولت به این مسئله ورود کرده و برای حل مشکلات این قشر چاره‌ای بیاندیشد.
 
موسوی‌نژاد با بیان اینکه دولت می‌تواند برای حمایت از نخل‌داران،‌ خرما را در سبد کالا قرار دهد، ادامه داد: دولت باید تلاش کند تا انگیزه از بین رفته نخل‌داران را احیا و در جهت رفع مشکلات این قشر زحمتکش همت گمارد.

شایان ذکر است؛ دبیر انجمن خرما از افت رتبه‌ی تولید خرمای ایران در جهان خبر داد و گفت: درحالی‌که ایران دومین تولیدکننده خرما در جهان بود، به دلیل ثابت ماندن میزان تولید طی سال‌های اخیر و روند افزایشی تولید این محصول در کشورهای رقیب، کشورمان در جایگاه سوم تولید این محصول صادراتی قرار گرفته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس ، خرما ، ایران ، دولت ، حمایت ، تولید ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار