بر اساس مدارک جدید منتشر شده؛

گاردين: انگلیس زمانی به عنوان زندان مخفی آمریکا استفاده می‌شد

روزنامه گاردین نوشت اکنون مدارکی در اختیار پلیس قرار دارد که از برخی پروازها به یک قلمرو انگلیس در خارج این کشور پرده بر می دارد و این پروازها زمانی صورت می گرفته که ظاهرا از این منطقه به عنوان زندان مخفی آمریکا استفاده می شده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ روزنامه گاردین نوشت اکنون مدارکی در اختیار پلیس قرار دارد که از برخی پروازها به یک قلمرو انگلیس در خارج این کشور پرده بر می دارد و این پروازها زمانی صورت می گرفته که ظاهرا از این منطقه به عنوان زندان مخفی آمریکا استفاده می شده است.   

این روزنامه انگلیسی که روزهای یکشنبه با نام آبزرور منتشر می شود نوشت این افشاگری نگرانی هایی را درمورد این که چرا با وجود درخواست های مکرر جزئیات این پروازها دراختیار وکلا و نمایندگان پارلمان قرار نگرفته بود، ایجاد کرده است. 

حقوقدانان و نمایندگان پارلمان انگلیس سال ها درمورد نقش" دیگو گارسیا"، جزیره ای در اقیانوس هند در برنامه های فوق العاده سیا تحقیق کرده اند.    

شواهد حاکی است مدارکی که حاوی جزئیات پرواز و فرود هواپیماها در این جزیره است، در اختیار بازرسان قرار گرفته است. 

وزارت امور خارجه انگلیس بارها تاکید کرده بود هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد از دیگو گارسیا در برنامه های فوق العاده سازمان سیا استفاده شده است البته به جز دو مورد استثنا در سال 2002. در این سال دو هواپیما که هرکدام یک زندانی را حمل می کرد برای سوخت گیری در این جزیره فرود آمده بود.  

اما در ماه آوریل افشای برخی مدارک طبقه بندی شده سیا از درون یک گزارش اطلاعاتی سنای آمریکا از آن حکایت داشت که آمریکا 5 زندانی بسیار باارزش در دیگو گارسیا داشته است. انگلیس این جزیره را از سال 1966 به آمریکا اجاره داده بوده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار