تولید سریال‌های محرم آغاز شد

تلویزیون سریال‌های «سالار» به كارگردانی مهدی كرم‌پور و «پرده‌نشین» به كارگردانی بهروز شعیبی را برای نمایش در ماه محرم تولید می‌كند.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی رسانه ملی؛ سریال سالار كه بزودی تصویربرداری آن در تهران آغاز می‌شود، برای پخش از شبكه دو در نظر گرفته شده و پرده‌نشین كه تصویربرداری آن خردادماه آغاز شده، از شبكه یك به نمایش در می‌آید .

سالار، خاطره‌ای از گذشته

سریال سالار به كارگردانی مهدی كرم‌پور و تهیه‌كنندگی مهدی اسلامی ساخته می‌شود.

فیلمنامه این سریال را آرش خوشخو نوشته و خسرو نقیبی آن را بازنویسی می‌كند. خوشخو درباره داستان این سریال گفت: سالار داستان برهه‌ای از زندگی حسین سالار است كه مدیر یك موسسه مالی است؛ او مردی تقریبا پنجاه ساله و مومن است كه در كنار خانواده‌اش زندگی آرامی را تجربه می‌كند، اما در یك مراسم، مردی را می‌بیند كه خاطره‌ای از گذشته را برایش تداعی می‌كند. این مساله زندگی سالار را تحت تاثیر قرارمی‌دهد و او را راهی سفری به جنوب كشور می‌كند.

به گفته خوشخو، فیلمنامه این سریال در 25 قسمت نوشته شده و اكنون خسرو نقیبی آن را بازنویسی می‌كند.

محمدعلی اسلامی كه تهیه‌كنندگی سریال‌هایی چون زیر تیغ، مثل هیچ‌كس و یه تیكه زمین را در كارنامه دارد، سریال سالار را تهیه‌ می‌كند. به گفته اسلامی، تصویربرداری سریال سالار بزودی آغاز می‌شود و اكنون بازیگران و لوكیشن‌های این سریال انتخاب می‌شود.

پرده‌نشینی بهروز شعیبی

سریالی كه شبكه یك برای ماه محرم تدارك دیده، به كارگردانی بهروز شعیبی و تهیه‌كنندگی سیدمحمود رضوی تولید می‌شود.

داستان پرده‌نشین درباره زنی به نام هدی است كه پس از سال‌ها برای دریافت ارثیه پدری می‌آید، اما بخش‌هایی از اموال پدر وقف شده و او در جریان اتفاقاتی قرار می‌گیرد كه بسیاری از آنها را خودش ایجاد می‌‌كند .

در این سریال ویشكا آسایس نقش هدی را بازی می‌كند. سعید نیك‌پور در نقش حاج حبیب، حامد كمیلی در نقش محمد حسین، سارا بهرامی در نقش مائده، فرهاد آئیش، آتیلا پسیانی، هومن برق‌نورد، سعید نیك‌پور، مهران رجبی، حامد كمیلی، مائده طهماسبی، ژیلاسهرابی، شیوا ابراهیمی، محسن كیایی، سپیده اعلایی، علی مردانه، زویا امامی و زهرا طاهری منش از بازیگران این سریال هستند. تصویربرداری سریال از خانه حاج حبیب در محله پامنار تهران آغاز شده‌است؛ در این سریال بعد از سریال پروانه یك بار دیگر حامد كمیلی و سارا بهرامی نقش یك زوج را برعهده دارند.

سریال 30 قسمتی پرده‌نشین نخستین تجربه سریال سازی شعیبی است كه فیلمنامه آن را حسین تراب‌نژاد، مهدی شیرزاد و مهدی حمزه براساس طرحی از عبدالرسول گلبن نوشته‌اند. بهروز شعیبی، كارگردان سریال پرده‌نشین درباره روند تولید این سریال گفت: تاكنون 20 درصد از تصویربرداری سریال آغاز شده است. این سریال زندگی ایرانی را به نمایش می‌گذارد كه آرام آرام به خاطر رشد تكنولوژی و سرعت نفوذ فناوری‌های نوین در شهرها و زندگی شهروندان، رو به فراموشی گذاشته است.

بنا به گفته كارگردان، بخش عمده فیلمنامه نوشته شده و قسمت‌های باقیمانده در حال نگارش است. شعیبی در این باره گفت: خوشبختانه گروه نویسندگان حرفه‌ای هستند و با این كه كار كلید خورده، اما مرتب با یكدیگر در ارتباط هستیم.به اعتقاد این كارگردان، یكی از ویژگی‌های این سریال حضور بازیگران حرفه‌ای در آن است. وی در این باره گفت: سعی كرده‌ایم از حضور بازیگران توانمند برای ایفای نقش استفاده كنیم و از كلیشه‌های رایج پرهیز كردیم. در واقع سعی كردیم از توانمندی و گنجایش سینما و تلویزیون برای ساخت این سریال استفاده كنیم.این پنجمین همكاری شعیبی و رضوی بعد از فیلم سینمایی «دهلیز» و فیلم‌های تلویزیونی «دنیای بهتر»، «روزهای آخر اسفند» و مستند داستانی «گام‌های بلند» است.



انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.