رشد خزنده انجمن‌های آنلاین مبتذل

پس از انهدام سایت‌های مستهجن فارسی‌ در پروژه گرداب، دور تازه فعالیت این سایت‌های ضدارزش در راستای جنگ نرم علیه ایران آغاز شده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،پس از انهدام سایت‌های مستهجن فارسی‌ در پروژه گرداب، دور تازه فعالیت این سایت‌های ضدارزش در راستای جنگ نرم علیه ایران آغاز شده است. فعالیت این سایت‌ها آغاز دور تازه‌ای از نابهنجاری‌های اخلاقی است که این بار در قالب انجمن‌های آنلاین اینترنتی خودنمایی می‌کند که بنیان خانواده‌ها و اعتقادات جامعه را هدف قرار داده است. هدف از نگارش این گزارش بیان گوشه‌ای از واقعیت‌های فاجعه‌بار فعالیت سایت‌های مبتذل فارسی در راستای جنگ نرم است که این روزها به محفلی برای به انحراف کشاندن خیل عظیمی از قشر موثر جامعه یعنی جوانان تبدیل شده است. دور تازه فعالیت سایت‌های مبتذل و مستهجن که لینک تبلیغ آنها در بیشتر سایت‌ها و وبلاگ‌ها مشاهده می‌شود، با دور گذشته فعالیت این سایت‌ها تفاوت اساسی و چشمگیری دارد. شگرد و روش فعالیت این سایت‌ها نشان‌دهنده ابعاد گسترده هجمه اخلاقی برای تخریب روح و جسم جوانان ایرانی با توسل به ارتباطات آنلاین است.


هجمه گسترده و لجام‌گسیخته انجمن‌های آنلاین!


این سایت‌ها درجریانی برنامه‌ریزی شده و با استفاده از تاکتیک‌های جدید و ابتکاری، مخاطب بویژه جوانان را جذب کرده و متاسفانه از این طریق توانسته‌اند تا به امروز تعداد زیادی مخاطب بویژه در داخل کشور را جذب فعالیت‌های غیراخلاقی کنند. هرچند عملیات سایبری چندی پیش مرکز جرائم سازمان‌یافته سپاه باعث شد بخش زیادی از سایت‌های مبتذل و غیراخلاقی منهدم و برخی عوامل آن در پروژه گرداب دستگیر شوند اما سایت‌ها و وبلاگ‌های دیگری در این راستا فعال شده‌اند.  فاز تاسفبار فعالیت انجمن‌های آنلاین مبتذل زمانی مشخص می‌شود که بخش اصلی فعالیت این سایت‌ها به ترویج و القای باورهای بسیار زشت، زننده و دور از اخلاق انسانی اختصاص یافته است. در انجمن‌های آنلاین مبتذل، لینک‌هایی با این موضوعات قرار گرفته است: «داستان‌های مبتذل، اشعار مستهجن و موضوعاتی حول محور تجاوز و قبح‌شکنی اخلاقی بین خانواده‌ها»! در این بین قراردادن بخشی برای عضویت کاربران به نام انجمن‌های گفت‌وگوی آنلاین درباره مسائل جنسی، تهدید اخلاقی اینگونه سایت‌ها را دوچندان کرده است. نکته قابل توجه درباره فعالیت مجموعه سایت‌های آنلاین مبتذل این است که این سایت‌ها برای جذب مخاطب، تبلیغ و سودجویی، از حربه‌های دیگری هم استفاده می‌کنند. این حربه‌ها بیشتر استفاده از پیام‌های تبلیغاتی و سایت‌های ارتباط آنلاین و تالارهای گفت‌وگوی اینترنتی است. در این روش به یکباره و در فواصل زمانی مشخص برای تعداد زیادی از کاربران در یاهو، چت‌روم، گوگل‌تاک و دیگر امکانات ارتباطی، ایمیل‌های گروهی و هرزنامه‌هایی ارسال می‌شود که مضامین این ایمیل‌ها تنها یک موضوع است: «تبلیغ سایت‌های مستهجن!»


موج دوم سایت‌های مبتذل با شدت نفوذ بیشتر


نگاهی کوتاه به آخرین اظهارات سخنگوی مرکز بررسی جرائم رایانه‌ای سپاه، که مدتی پیش مطرح شد، نشان از عمق فاجعه و خطر پیش روی خانواده‌ها و جوانان دارد. به گفته سخنگوی مرکز بررسی جرائم رایانه‌ای سپاه، چندی پیش این مرکز توانست یک موج برخاسته از سایت‌های مبتذل را دفع کند اما موج بعدی با یک تجربه بزرگ‌تر از موج اول، با عمق و شدت نفوذ بیشتر در حال وقوع است. به باور وی اگر اقدام بازدارنده شکل نگیرد، معلوم نیست جامعه چقدر از این موضوع ضربه بخورد. به باور وی، این برخورد باید سریع اتفاق بیفتد و بشدت موثر باشد تا بتوانیم جلوی این جریان را بگیریم. بنابر اظهارات سخنگوی مرکز بررسی جرائم سازمان یافته سپاه، اگر برخورد بازدارنده با سایت‌های مبتذل انجام نشود، هرکسی قادر است سایت‌های مستهجن راه‌اندازی کند و حتی حوزه‌های جدیدی در این سایت‌ها به وجود آورد.


  برنامه اصلی: انحراف اخلاقی با ضریب بالا


اما درباره روش فعالیت سایت‌های آنلاین و مبتذل اینترنتی، احمد معتمدی، کارشناس فضای سایبر معتقد است این روزها در میان سایت‌ها و شبکه‌های اینترنتی موضوع ترویج بی‌بندوباری‌های اخلاقی به عنوان یک راهبرد غالب مورد توجه قرار گرفته و ظهور سایت‌های آنلاین گفت‌وگوی مستهجن در این فضا از جمله آخرین استراتژی‌های هجمه علیه اعتقادات جوانان به شمار می‌آید. معتمدی با بیان این مطلب به «وطن امروز»، می‌گوید: زمانی که یک جوان با تبلیغات یک سایت جنسی و منحرف مواجه می‌شود، اگر پایبند به اعتقادات و اصول شرعی هم باشد، برای یکبار هم شده از روی حس کنجکاوی و برای اینکه از ماجرای سایت آگاه شود، با یک کلیک وارد سایت می‌شود.


تحریک کاربر با استفاده از داستان‌های مستهجن


بنابر اظهارات این کارشناس فضای سایبر، مرحله دوم جذب افراد در سایت‌های آنلاین مبتذل به صورتی طراحی شده که پس از ثبت‌نام کاربر، از طرف سایت یک ایمیل با محتوای یک داستان جنسی برای کاربر فرستاده می‌شود. در این مرحله است که کاربر با خواندن این داستان و مشاهده تصاویر سایت وارد فاز تخیلگرایی ارتباط با جنس مخالف می‌شود. به تصریح معتمدی، یک کاربر تخیلگرا پس از مدتی اعتیاد به داستان‌های غیراخلاقی در اصطلاح داغ شده و به هر روش می‌خواهد تخیلات خود را عملی کند برای همین وارد خطرناک‌ترین مرحله در این سایت‌ها یعنی گفت‌وگوی آنلاین اینترنتی با جنس مخالف می‌شود. به باور وی، در این مرحله کاربر با لجام‌گسیختگی و بی‌شرمی تمام از سوی گردانندگان سایت و دیگر کاربران بی‌اعتقاد مواجه می‌شود. تصاویر آنلاین غیراخلاقی یکی پس از دیگری از مقابل دیدگانش عبور می‌کند و این صحنه‌ها تا مدت‌ها در ذهن و فکر کاربر جوان باقی می‌ماند.


چه باید کرد؟


به‌راستی در برابر این هجمه گسترده اخلاقی که روز به روز هم بیشتر می‌شود چه باید کرد؟! بدون‌شک تنها راه مقابله انهدام این سایت‌ها و فیلترکردن آنها نیست، هرچند این کار تا حد زیادی تاثیرگذار است اما فعالیت اینگونه سایت‌های مبتذل با سرعتی باورنکردنی این مجال را نمی‌دهد تا یک به یک سایت‌ها بررسی و فیلتر شوند اما این فرصت در اختیار خانواده‌هاست که ضمن اطلاع داشتن از تهدیدات اخلاقی جدید، جوانان خود را بیش از گذشته نسبت به خطرات این سایت‌ها آگاه کنند. فراموش نکنیم اگر هجمه اخلاقی و اعتقادی اینگونه از سایت‌ها را جدی نگیریم، این سایت‌های مبتذل بنیان اصلی خانواده را هدف می‌گیرند و تمام تلاش خود را بر از بین بردن اخلاق متمرکز می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار