کفش‌های پاشنه بلند چه بر سر پا می‌آورند؟ + عکس

با پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند محور بدن بخصوص در ناحیه پا تغییر می‌كند و میزان فشار روی زانوی فرد افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ پوشیدن کفش پاشنه بلند قد شما را بلند تر نشان می دهد. اما اگر به پنجه‌ی خود نگاه کنید، انگشت هایتان به مرور به هم فشرده و تنگ می‌شود.



فناوری پاگربه که توسط وارینگتون ساخته شده است، یک سی تی اسکنر است که برای کف و مچ پا طراحی شده است.

برایان دانلی می‌گوید: این امری بدیهی است که کفش‌های پاشنه بلند با نوک‌های جمع شده ترکیب بسیار بدی است و من هر روز حداقل یک نفر را می‌بینم که از این ها استفاده می کند.

تحقیقات نشان می‌دهد اگر خانم‌ها مدتی طولانی كفش پاشنه بلند به پا كنند، محور بدنشان بخصوص در ناحیه پا تغییر می‌كند؛ تغییر محور ساق پا سبب انقباض یا كشیدگی بیش از حد عضلات می‌شود و عدم استراحت عضلات درگیر، دردهایی مزمن را با خود به همراه می‌آورد.

یکی دیگر از عوارض کفش پاشنه بلند، فشار بیشتر به زانوهاست. بر اساس نتایج تحقیقات دانشمندان دانشگاه هاروارد، کفش‌های دارای پاشنه بلند و پهن، ۲۶ درصد میزان فشار روی زانوی فرد را افزایش می‌دهند.

تحقیقات همچنان نشان می‌دهد تغییر محور بدن در ناحیه لگن و ستون مهره‌ها نیز اثرات نامناسب می‌گذارد و وقتی پاشنه از محور اصلی بالاتر رود، فشار كل بدن بر پنجه‌های پا وارد خواهد شد.

گذشته از تمام اینها، با کفش‌های پاشنه بلند نمی‌توانید راحت راه بروید و فشار زیادی بر تمام بدنتان وارد شده و سریع تر خسته می‌شوید.

آلن بلانک می‌گوید: تنها راه پیشگیری از ابتلا به این بیماری‌ها نپوشیدن کفش پاشنه بلند است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار