وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

تحمیل بارمالی جدید به تأمین‌اجتماعی حقوق بیمه شدگان را تضییع می کند

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی، تحمیل هرگونه بارمالی جدید به سازمان تأمین‌اجتماعی بدون تأمین منابع آن را موجب تضییع حقوق کارگران و بیمه‌شدگان این سازمان دانست.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران ، علی ربیعی در نشست با اعضا و کارکنان شوراهای حل اختلاف در ششمین روز از هفته تأمین‌اجتماعی با عنوان (تأمین‌اجتماعی و کارآمدی نهضت ICT) با اعلام این مطلب، گفت: تأمین‌اجتماعی متعلق به کارگران و بیمه‌شدگان و سرمایه آن حق‌الناس است و هر برنامه‌ریزی و فعالیتی در این سازمان انجام می‌شود مبتنی بر رعایت حقوق کارگرانی است که سال‌ها حق‌بیمه می‌پردازند تا در زمان بازنشستگی مستمری دریافت کنند.

وی با اشاره به عملکرد شوراهای حل اختلاف در حل و فصل مشکلات مردم اظهار داشت: شوراهای حل اختلاف یک نهاد مدنی و مردمی است که موجب رفع معضلات و مسائل قضایی مردم می‌شود.

ربیعی با بیان اینکه کارکنان شوراهای حل اختلاف اخیراً از بیمه تأمین‌اجتماعی بهره‌مند شده‌اند، افزود: درخصوص احتساب سنوات خدمت کارکنان به سوابق بیمه‌ای آنان باید بارمالی آن لحاظ شود و راهکاری مناسب از سوی دولت و مسئولان بدون تحمیل بارمالی جدید به تأمین‌اجتماعی اندیشیده شود.

همچنین معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس مرکز امور شوراهای حل اختلاف کشور در این دیدار گفت: شوراهای حل اختلاف عملکرد مثبتی در دستگاه قضایی دارند، در حل پرونده‌ها و ایجاد صلح و سازش میان شاکیان حائز نقش مؤثری هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مهدی میانجی از همکاری سازمان تأمین‌اجتماعی درخصوص بیمه کارکنان شورای حل اختلاف سراسر کشور تقدیر و تشکر کرد.

وی ارائه خدمات کامل تأمین‌اجتماعی و لحاظ کردن خدمت کارکنان شوراهای حل اختلاف به سوابق بیمه‌ای آنها با سازوکار قانونی از سازمان تأمین‌اجتماعی را خواستار شد.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی نیز با تبریک هفته تأمین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان و کارکنان این سازمان، گفت: هفته تأمین‌اجتماعی فرصتی است که خدمات و اقدامات این سازمان را معرفی کنیم.

علیرضا محجوب تصریح کرد: با همکاری دولت، مجلس و سازمان تأمین‌اجتماعی قریب به یک سال است که کارکنان شوراهای حل اختلاف کشور بیمه تأمین‌اجتماعی شدند که این اتفاق، کار بزرگی بود.
 
 
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار