رودهن/

شهرستان فیروزکوه نیازمند مدیریت یکپارچه منابع آب است

رییس امور آب شرق استان تهران گفت: شهرستان فیروزکوه نیازمند مدیریت یکپارچه منابع آب است و باید در مقوله مدیریت یکپارچه منابع آب دست به دست هم داده و نهادهای متولی متحد و هماهنگ عمل کنند.

محمد داودی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهارکرد: صیانت از مخازن آب زیرزمینی و مجاری آب سطحی از نظر کمّی و کیفی در تدوین سند چشم انداز کشور در سطح وزارت نیرو و شرکت های مادر تخصصی مربوطه، طی چند سال گذشته مطرح است.

وی گفت: در این راستا شورای حفاظت از منابع آب به منظور ایجاد وحدت رویه و مدیریت مصرف آب در شهرستان ها شکل گرفته است.

داودی افزود: مطابق پیش بینی فائو (سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد - FAO) و مؤسسه بین المللی آب، تا سال 2050 میلادی 67 کشور دنیا با جمعیتی بیش از هفت میلیارد نفر به بحران کم آبی دچار خواهند شد.

وی ادامه داد: هم اینک میانگین بارندگی سالانه کشور 250 میلی متر است و با وجود حدود 413 میلیارد متر مکعب آب کشاورزی، 296 میلیارد متر مکعب آب به دلایلی همچون تبخیر و تعریق از دسترس خارج می شود.

رییس امور آب شرق استان تهران اضافه کرد: در حالی که وزارت نیرو به دنبال توسعه پایدار است، اما مسائلی همچون بحران کم آبی، آلودگی هوا، ریزگردها، تخریب جنگل ها و ... دورنمایی تاریک و مبهم از این موضوع را نشان می دهد.

وی تصریح کرد: پروژه عظیم ˈحبله رودˈ تمای منطقه را در راستای مدیریت مصرف آب ابقاء کرده و سعی در استفاده بهینه از این انرژی حیاتی دارد.

داودی بیان کرد: شرایط شهرستان فیروزکوه در بسیاری مناطق (به جز ˈکلفورˈ و بخشی از ˈکتالانˈ) به صورت دشت است که به دلیل شرایط خاص آن بارش های منطقه از دسترس خارج می شوند.

وی در خاتمه با اشاره به عملیاتی شدن فقط پنج حوزه از مجموع 18 حوزه آبخیز شهرستان، تصریح کرد: باید در مقوله مدیریت یکپارچه منابع آب دست به دست هم داده و نهادهای متولی متحد و هماهنگ عمل کنند./ز


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.