اختصاصی باشگاه خبرنگاران/

تهران فر: هیچگونه افزایشی در "وام خودرو" نخواهیم داشت/ برخورد با بانک های متخلف

معاون نظارتی بانک مرکزی با بیان اینکه ارقام اعطایی وام خودرو به مانند گذشته است و افزایشی نخواهد داشت، گفت: به هیچ عنوان اجازه بر هم زدن نظمی که در این زمینه در سیستم بانکی حاکم است را به هیچ یک از بانک ها نخواهیم داد.

حمید تهران فر، معاون نظارتی بانک مرکزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص افزایش وام خودرو در برخی از بانکها اظهار داشت: طبق بررسی هایی که از آخرین ارقام اعطایی وام خودرو داشتم مشخص شد ارقام  پرداختی به مانند گذشته بوده که برای خرید خودروی شخصی 7 میلیون تومان و خودروهای فرسوده (دارای ضوابط خاصی) 10 تا 20 میلیون تومان است. 

وی افزود: به هیچ عنوان اجازه بر هم زدن نظمی که در این زمینه در سیستم بانکی حاکم است را به هیچ یک از بانک ها نخواهیم داد.
 
تهران فر ادامه داد: با مدیران عامل بانک هایی که افزایش وام خودرو داشته‌اند صحبت کردم اما آنها اطلاعات دقیقی در این خصوص نداشتند.
 
معاون نظارتی بانک مرکزی تصریح کرد: دستور پیگیری دقیق این موضوع را خواهم داد و مطمئناً تلاش خواهیم کرد تا نظمی که در این بازار وجود دارد برهم نخورد.
 
وی در خصوص برخورد با بانکهای متخلف گفت: بانک مرکزی تدابیر گسترده‌ای برای برخورد با بانک ها در اختیار دارد و علاوه بر این به طور مستمر با بانک ها در ارتباط است، اما اگر این روابط دوستانه و همکاری متناسب بانک مرکزی با بانک ها برقرار نباشد، مطمئناً بانک ها متضرر خواهند شد.

وی در پایان گفت: بانک مرکزی تمایلی به استفاده از ابزارهای خود ندارد اما در صورت نیاز مطمئناً از این ابزارها استفاده خواهد شد.
 
انتهای پیام/ 
برچسب ها: بانک ، مرکزی ، تهرانفر ، وام ، خودرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
خدازده
۱۷:۳۳ ۰۶ مرداد ۱۳۹۳
قیمت لو رفته تمام شده در سال 93
پراید3.700
405 6.800
206 8.250
سمند 6.000
سمند ال ایکس 6.600
ال90 7.400
تیبا 4.100
رانا 8.000
لیفان 6.900
چرا باید به این قیمتا به ما برسه و پرید به سوریه 4.300 بدین ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۲۶ تير ۱۳۹۳
نتونستین قیمت خودرو رو کنترل کنید میخواین با دادن وام جبرانش کنید؟ ملت رو احمق فرض کردین؟ اگه راست میگین جلو خودرو سازا رو بگیرین که اصلا به حرف مجلس و رئیس جمهور توجه نکردن و دارن با قیمت جدید میفروشن
آخرین اخبار