در فصل نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال چه می‌گذرد؟

مهلت نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال تا 30 تیر تمدید شد، براین اساس وضعیت نقل و انتقالات را تا به امروز مورد بررسی قرار می دهیم.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، سید جلال حسینی، آندرانیک تیموریان، کریم انصاری فرد، مهرداد پولادی، علی کریمی،‌فرزاد آشوبی و چند بازیکن دیگر هنوز وضعیتشان برای فصل بعد مشخص شده است.
 
همچنین تیم‌های لیگ برتر تا 4مرداد ماه 93 فرصت دارند تا بازیکنان خارجی خود را جذب کنند. در مجموع تا امروز حضور 18بازیکن خارجی قطعی شده است و ممکن است تا روز آخر نقل و انتقالات بازیکنان خارجی دیگری وارد لیگ برتر ایران شوند.

شایان ذکر است براساس قانون سازمان لیگ برتر فوتبال سقف بودجه جایگزین سقف قرارداد شده است. میزان سقف بودجه هر باشگاه هم 15میلیارد تومان است و تیم‌هایی که در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند سقف بودجه‌شان 18میلیارد تومان است.

با اینکه سازمان لیگ برتر اعلام کرده که با تیم‌هایی که بودجه‌شان بالاتر از سقف بودجه باشد برخورد می‌کند اما به نظر می‌رسد که برخی از تیم‌ها بدون توجه به سقف بودجه‌شان، قرارداد میلیاردی با بازیکنان می‌بندند.
همچنین سازمان لیگ برتر اعلام کرده که همه تیم‌های لیگ برتر بعد از جذب بازیکنان مدنظرشان برای فصل بعد باید قرارداد بازیکنان جذب شده را در سایت باشگاه‌شان منتشر کنند که تا الان باشگاه نفت تهران این کار را انجام داده است و مابقی تیم‌ها اقدامی در این خصوص انجام ندادند.

برخی از اهالی فوتبال معتقدند که شاید تیم‌ها رقم قرارداد بازیکنانشان را در سایت‌شان منتشر کنند اما این احتمال وجود دارد همانند سقف قرارداد تخلفاتی انجام دهند و رقمی که در سایت منتشر می‌کنند با رقم واقعی قرارداد بازیکنان متفاوت باشد.

مسئولان پرسپولیس بیان کردند که سقف قرارداد بستن با بازیکنان جدید این تیم 950 میلیون تومان است اما به نظر نمی‌رسد که بازیکنان ملی پوش این تیم راضی شده باشند که این رقم در تیم بمانند.



**آخرین وضعیت ملی پوشان برای فصل بعد

سید جلال حسینی ملی پوش تیم فوتبال پرسپولیس با مسئولان این تیم به توافق نرسید. این مدافع ملی پوش به صراحت اعلام کرده که رحیمی یک مقدار از 950 میلیون تومان قرار بود بیشتر به من پرداخت کند که قبول نکردم. همچنین قرار است سید جلال حسینی عازم قطر شود و با یکی از دوتیم قطری از جمله الجیش و الاهلی قطر قرارداد ببندد.

آندرانیک تیموریان هافبک ملی‌پوش استقلال هم که در فصل گذشته بیشترین مبلغ قرارداد را در بین بازیکنان لیگ برتری داشت تا الان وضعیتش برای لیگ برتر مشخص نشده است.

افشارزاده مدیرعامل استقلال بعد از چند روز مذاکره با تیموریان بیان کرد که تیموریان تخفیف خوبی برای تمدید قراردادش به ما داده است و بعد از بررسی پیشنهادهایی از لیگ قطر، جواب نهایی را به باشگاه استقلال خواهد داد.

مسئولان استقلال در ابتدا قرار بود که برای تاسیس مبلغ قرارداد با تیموریان با اسپانسر جدیدی قرارداد ببندند اما به خاطر عدم پذیرش اسپانسر اصلی‌شان از این اقدام صرفنظر کردند.

کریم انصاری فرد مهاجم سابق تیم فوتبال تراکتورسازی هم جزو بازیکنانی که وضعیتش هنوز مشخص نیست.

جلسه‌ای بین انصاری فرد و خطیبی سرمربی تراکتورسازی برگزار شد اما انصاری فرد جواب نهایی را هنوز به تراکتوری‌ها نداده است.

همچنین انصاری فرد از باشگاه‌های سپاهان و ذوب آهن هم پیشنهاد میلیاردی دارد و باید دید به کدامیک از تیم‌های لیگ برتری می‌رود.

در حالیکه گفته می‌شد اگر تیموریان با استقلال قرارداد نبندد استقلالی‌ها به سراغ کریم انصاری فرد می‌روند اما مسئولان این تیم این موضوع را تکذیب و بیان کردند که انصاری فرد جزو گزینه‌های مدنظر قعله نویی برای فصل بعد نیست.

علی کریمی مهاجم سابق تراکتورسازی هم جزو بازیکنانی است که تا الان قراردادی با تیمی نبسته است. علی کریمی مدنظر باشگاه راه‌آهن برای فصل آینده است مسئولان این تیم مذاکرات خوبی با علی کریمی داشتند اما تا الان کریمی جواب نهایی را به این تیم نداده است.

 

فرزاد آشوبی هافبک تیم فوتبال راه‌آهن هم جزو بازیکنانی است که هنوز وضعیتش مشخص نیست و شاید در لیگ امسال نتواند به تیمی بپیوندد.

مهرداد پولادی مدافع ملی پوش تیم پرسپولیس هم با این تیم یکسال دیگر قرارداد دارد اما با درخشش درتیم ملی فوتبال در جام جهانی برزیل چند پیشنهاد خارجی از لیگ کشورهای انگلستان، فرانسه، سوییس، آلمان و ایتالیا دارد. باید دید این بازیکن به خارج از کشور ترانسفر می‌‌شود یا نه؟

گفتنی است امیرحسین صادقی و خسرو حیدری ملی پوشان استقلال با این تیم قرارداد بستند و تنها تیموریان وضعیتش درتیم استقلال هنوز مشخص نشده است که احتمال دارد تا فردا با استقلال قرارداد ببندد.
به هر حال باید دید ملی پوشان تا فردا با چه تیمی قرارداد می‌بندند.

گفتنی است با اینکه گفته می‌شود رقم قراداد مهدی رحمتی با پیکان تهران 1میلیارد و 500هزار تومان است اما به نظر می‌رسد که این رقم بیشتر از این‌ها باشد به هر حال باید دید در پایان فصل نقل وانتقالات و مشخص شدن قراردادهای میلیاردی بازیکنان،‌ مسئولان چه واکنشی در قبال قراردادهای میلیاردی نشان می‌دهند.

**استقلال رکورددار جذب بازیکن خارجی

تیم‌های سایپا، ملوان، راه آهن ونفت مسجد سلیمان تا الان بازیکن خارجی جذب نکردند. استقلال تهران و استقلال خوزستان با 3بازیکن بیشترین خارجی را در ترکیب خود دارند و پیکان نیز دو بازیکن خارجی را به لیست خود افزوده است. 9تیم دیگر نیز هر کدام فقط یک بازیکن دارند.

گفتنی است از 18 بازیکن خارجی لیگ چهاردهم، 3نفر در پست دروازه‌بان،‌5نفر در پست دفاع، 7نفر در پست هافبک و 3نفر نیز در پست فوروارد بازی می‌کنند.

همچنین برزیلی‌ها با داشتن 5بازیکن رکورددار هستند و تعداد بازیکنان کامرونی نیز در لیگ امسال افزایش یافته است.

برزیل با 5بازیکن، مالی با 3بازیکن،‌ کامرون با 3بازیکن، آلبانی با 2بازیکن، ارمنستان، عراق، تونس، ترینیداد وتوباگو و مونته‌نگرو هرکدام با یک بازیکن ملیت بازیکنان خارجی لیگ برتر را تشکیل می‌دهند.

انتهای‌پیام/

برچسب ها: نقل ، استقلال ، لیگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۵۹ ۲۷ تير ۱۳۹۳
سلام سایتتون خوبه فقط مطمنین که قرارداد رحمتی یک ملیاردو ۵۰۰هزارتومانه یا یک ملیاردو۵۰۰ملییون تومانه
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۰۱:۳۴ ۲۷ تير ۱۳۹۳
خب بقیه چه کار کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۴ ۲۶ تير ۱۳۹۳
جوانان ایرانی از بیکاری و رکود بازار جونشون به لبشون رسیده اینا میلیارد میلیارد خرج می کنن واقعا که...
آخرین اخبار