همه‌ی فوایدی که ورزش برای شما دارد

ورزش احتمال ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها از جمله دیابت، "سکته قلبی" و "فشار خون" را کاهش می‌دهد.

احمد مشیّدی کارشناس پزشکی ورزشی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: مهمترین عامل و هدف برای کسب آمادگی جسمانی، سلامتی مطلوب و پیشگیری از ضعف و بیماری‌ها است.

وی ادامه داد: هر ورزش بسته به ماهیت آن، گروهی یا انفرادی بودن، در سطح مبتدی بودن، قدرتی یا ظریف بودن حرکات مورد استفاده در آن تأثیرات مختلفی را برای ارگان‌های مختلف بدن که به صورت کمتر یا بیشتر در خود دارد.

وی خاطرنشان کرد: از جمله تأثیرات تمرین جسمانی مناسب و منظم روی بدن می‌توان به بهبود کارایی دستگاه قلبی، عروقی و گردش خون، بهبود کارایی دستگاه گوارش و بهبود کارایی دستگاه اسکلتی اشاره کرد.

وی اظهار داشت: همچنین ورزش و فعالیت بدنی فوایدی بر روی بهبهود کارایی دستگاه حرکتی شامل عضلات، مفاصل، تاندون‌ها و لیگامنت‌های بدن دارد. بهبود شکل و طراوت پوست بدن، افزایش طول عمر، کنترل خواب و استراحت، جلوگیری از پوکی استخوان و بهبود کارایی دستگاه عصبی و کنترل بهتر احساسات و عواطف از دیگر مزایای تمرینات جسمانی منظم و مناسب بر روی انسان است.

وی اذعان داشت: ورزش می‌تواند احتمال ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها از جمله دیابت، سکته قلبی و فشار خون را کاهش دهد.

وی تصریح کرد: در صورتی که ورزش و فعالیت‌ بدنی به درستی و طبق اصول انجام نشود، نه تنها فایده ندارد، بلکه ممکن است آسیب زا باشد.

قبل از شروع به انجام فعالیت‌های بدنی، تعیین آمادگی پزشکی برای ورزش لازم است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار