گردشگری در ایران/

"آبشار چرات" در منطقه كوهستاني و چشمه های فراوان + تصاویر

آبشار چرات به دليل كوهستاني بودن منطقه و مناظر چشمه هاي اطراف آن از ديدني هاي شهرستان سوادكوه به شمار مي رود

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛چرات یکی از روستاهای حوالی آلاشت سوادکوه در استان مازندران ایران است. در حدود 22 کیلومتری آلاشت و منطقه‌ای است ییلاقی، در بيست كيلومتري روستاي چرات در دهستان ولوپي آبشار چرات واقع شده است و علي رغم ارتفاع كم محل ريزش آب، به دليل كوهستاني بودن منطقه و مناظر چشمه هاي اطراف آن از ديدني هاي شهرستان سوادكوه به شمار مي رود.

 

برخی بر این باورند که نام سوادکوه از کوه سوات گرفته شده که در جنوب شرقی روستای چرات در دهستان ولوپی واقع شده و در ارتفاعات آن آثاری از تمدن قدیم مشاهده می‌شود که احتمالاً بدلیل استقرار حاکمان قدیم سوادکوه بر جای مانده‌ است.

 

از مناطق دیدنی چرات می‌توان از چشمه‌های فراوان، حمامی که بیش از ۲۰۰ سال قدمت دارد و آبشاری به نام گرچلینگ و تنگه نارم و قله شاه نشین و غارهای باستانی و مناظر و طبیعت زیبا نام برد.

 

غار لی پشت
 
 
در روستای چرات در دهستان ولوپی در غرب شهرستان سوادكوه كه به سرخ غار نیز معروف است. فاصله زمانی این غار با دامنه كوه لی پشت تقریبا یك ساعت می باشد و قسمت پایانی راه مذكور بسیار سخت و صعب العبور است. ورودی غار رو به شمال و سقف طاق مانند غار با آثار زیبائی طبیعی حاصل از چكیدن آب و مواد معدنی شبیه سنگ مرمر بسیار دینی است.


انتهای پیام/
برچسب ها: گردشگری ، آبشار ، غار ، روستا ، طبیعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار