نماینده فلسطین: شورای امنیت به مسئولیت خود در غزه عمل کند

نماینده فلسطین در سازمان ملل از شورای امنیت خواست به مسئولیت خود درقبال اجرای صلح و امنیت در غزه عمل کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از شبکه تلویزیونی رویترز، نماینده فلسطین در سازمان ملل  از شورای امنیت خواست به مسئولیت خود درقبال اجرای صلح و امنیت در غزه عمل کند.


 نماینده فلسطین گفت: حق این است که بگوئیم محافل بین المللی به مطالباتی که طبق اصول و منشورهای موجود از آن‌ها وجود دارد، عمل نمی کنند. اما همچنان بر در شورای امنیت می کوبیم زیرا شورای امنیت براساس منشور سازمان ملل متحد مسئول تامین امنیت و صلح بین المللی است و اکنون مردم فلسطین در معرض تهدید امنیت و صلح بین المللی هستند.

وی افزود: این سومین بار است که در سایه این تجاوزات به شورای امنیت مراجعه می کنیم و سه شنبه نیز برای چهارمین بار مراجعه خواهیم کرد و از مراجعه به این نهاد خسته نخواهیم شد. ما گزینه‌های دیگری نیز پیش رو داریم. می توانیم به مجمع عمومی سازمان ملل متحد مراجعه کنیم تا این نهاد به مسئولیت خود عمل کند. ما می توانیم به محافل حقوقی نیز مراجعه کنیم و خواستار پیگرد جانیان و مجازات آن‌ها به علت جنایاتی که علیه مردم فلسطین مرتکب شده اند شویم. ما می توانیم به شورای حقوق بشر مراجعه کنیم و امیدواریم این شورا ظرف روزهای آینده جلسه ای فوق العاده برگزار کند.

وی تاکید کرد: ملت ما پایدار است و با دارائی گرانقدر خود در غزه ایثار می کنند و ما باید هر آنچه در توان داریم برای توقف این تجاوزگری‌ها به کار ببندیم و عاملان آن را محکوم کنیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار