تاج: سازمان لیگ درشفاف سازی قراردادها مصمم است/هرگونه معاملات با دلار و یورو جایز نیست

رئیس سازمان لیگ فوتبال گفت: برای افزایش کیفیت لیگ فوتبال باید با فساد مبارزه کنیم.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، مهدی تاج صبح روز دوشنبه در نشست مشترک معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی وزیر ورزش وجوانان با سازمان لیگ و اعضای کمیته فرهنگی فدراسیون فوتبال گفت: در 13 دوره ای که لیگ برتر فوتبال را برگزار کردیم و امسال که چهاردهمین دوره است کمتر اتفاق افتاده که قبل از مسابقات چنین جلسه ای با موضوع فرهنگی برگزار شود که این امر نشان دهنده  دغدغه وزارت ورزش و جوانان در حوزه فرهنگی است و من از این اقدام تشکر می کنم. این جلسات بسیار مفید است و باید ادامه پیدا کند.

وی با بیان اینکه سازمان لیگ بالغ بر پنج هزار و 700 مسابقه را در  یک فصل در کشور برگزار می کند،افزود: این در حالی است که سایر فدراسیون‌ها در مجموع حدود 5 هزار مسابقه هم برگزار نمی کنند که در مقام مقایسه باید بگوییم که حجم کار در فدراسیون فوتبال بسیار بالا است و با توجه به امکانات و مطابق با آئین نامه برگزاری این مسابقات کار بسیار سختی است.

وی بر شفاف سازی در فوتبال تاکید کرد و افزود : باید تلاش کنیم وضع را بهتر کنیم و برای این کار باید کیفیت لیگ را افزایش دهیم که یکی از کارهایی که باید در این خصوص انجام دهیم بحث مبارزه با مفاسد است.

تاج خاطرنشان کرد: سازمان لیگ درشفاف سازی قراردادها مصمم بوده و اساس معیار ما در قرارداد آن چیزی است که در باشگاه منعقد می شود و این شفاف سازی را ادامه می دهیم و بعد آن را در سازمان لیگ منتشر می کنیم.

رییس سازمان لیگ با تصریح بر اینکه نباید اجازه داد بدهی باشگاه‌های فوتبال کشور روی هم انباشته شود، گفت : گاهی وقت‌ها این بدهی ها به جایی می رسد که نه تنها نمی توان آن را کم کرد بلکه افزایش هم پیدا می کند. ما مامور نشده ایم که استقلال و پرسپولیس را تضعیف کنیم.

تاج گفت: به همین منظور امسال تلاش کردیم با هماهنگی وزیر ورزش و جوانان و معاونان این وزارتخانه با شفاف سازی قراردادهای بازیکنان جلوی افزایش بدهی‌ها را بگیریم که اگر حداقل کمتر نشد زیادتر هم نشود.

وی درباره اینکه باید با پول رایج کشور در عرصه ورزشی خرید و فروش کرد نه با دلار و یورو گفت: هرگونه معاملات ورزشی به ویژه در عرصه فوتبال باید با پول رایج کشور انجام شود و هرگونه معاملات با پول غیر رایج کشور جایز نیست.

رییس سازمان لیگ درباره موضوع شفاف سازی در فوتبال ادامه داد: در آیین نامه سازمان لیگ اصل بر شفاف سازی است وزیر صنعت معدن و تجارت هم در نشستی که با هم داشتیم اعلام کرد که شفاف سازی باید صورت بگیرد. 

وی با انتقاد از برخی باشگاه‌ها در خصوص عدم شفاف سازی قراردادها گفت: در این خصوص جلسه ای با وزیر ورزش و جوانان داشتیم و عصر دیروز نامه ای از خادم به دست ما رسید که به طور جدی این موضوع پی گیری شود و تاکید شد همه باید مبالغ را منتشر کنند.

تاج با بیان این که ما تاکنون رقمی برای باشگاه‌ها اعلام نکرده‌ایم افزود: این سازمان به دنبال ارتقای کیفیت لیگ است و به همین منظور یکی از موضوعاتی که در دستور کار این سازمان قرار دارد موضوع جوان سازی در لیگ است چرا که این موضوع رضایتمندی مردم را به دنبال دارد.

وی همچنین اظهارداشت:یکی از اقدامات فرهنگی که در دستور کار این سازمان قرار دارد بحث الکترونیکی کردن بلیت هاست که امیدواریم این موضوع انجام شود.

تاج با بیان اینکه مشکلات دو باشگاه پرسپولیس و استقلال با ورزشگاه آزادی از طریق وزارت ورزش و جوانان حل خواهد شد، گفت: این موضوع به زودی برطرف خواهد شد.

وی همچنین درباره تایید مدیران باشگاه های دولتی گفت: یکی از برنامه هایی که این سازمان دنبال می کند این است که مدیرانی که برای باشگاه‌های فوتبال انتخاب می شوند از طریق سازمان لیگ و دستگاه‌های نظارتی مورد تایید قرار گیرند.

رییس سازمان لیگ به دیگر اقدامات فرهنگی این سازمان از جمله تبلیغات مبارزه با اعتیاد و تکریم جانبازان اشاره کرد و افزود: برگزاری لیگ چهار جانبه جام شهدا از دیگر برنامه های فرهنگی است که از امشب آغاز می شود.

انتهای پیام/   
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار