ارومیه/

اجرای 16 پروژه کشاورزی، مسکونی و تجاری در آذربایجان غربی

معاون بهره‌وری اقتصادی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: امسال 16 پروژه عمرانی شامل هشت پروژه کشاورزی و هشت پروژه مسکونی، اداری، خدماتی و تجاری در آذربایجان غربی مصوب شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه، آیت محمدی اظهار داشت: معاونت بهره‌وری اقتصادی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در خصوص سرمایه‌گذاری و اجرای پروژه‌های عمرانی موقوفات، امامزادگان و بقاع متبرکه رسالت دارد.

وی با بیان اینکه امسال 16 پروژه شامل هشت پروژه کشاورزی و هشت پروژه مسکونی، اداری، خدماتی و تجاری در آذربایجان غربی مصوب شده، اعلام کرد: یک پروژه نیز شامل پروژه موقوفه شمزینان در مهاباد از سال 92 باقیمانده که امسال اتمام می‌یابد.

محمدی ادامه داد: عملیات اجرایی پروژه موقوفه شمزینان در مهاباد از سال 92 آغاز شده که 60 درصد پروژه سال 92 اجرا شده و 40 درصد آن نیز در سه ماه نخست امسال انجام گرفته و بعد از ماه مبارک رمضان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه از 16 پروژه هشت پروژه کشاورزی بوده و در شهرستان ارومیه است، ادامه داد: هشت پروژه نیز به صورت پروژه‌های مسکونی، تجاری، اداری و خدماتی بوده که در شهرستان‌های شوط، میاندوآب، خوی، بوکان، مهاباد و ارومیه است.

محمدی اضافه کرد: از هشت پروژه مسکونی، تجاری، اداری و خدماتی عملیات اجرایی 6 پروژه آغاز شده و دو پروژه نیز در حال اخذ پروانه شهرداری است.

وی اظهار داشت: اگر مشکلات اعتباری وجود نداشته باشد پروژه‌های موجود در شهرستان‌های بوکان، خوی و مهاباد تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسند.

معاون بهره‌وری اقتصادی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی تصریح کرد: تهیه طرح جامع برای بقاع متبرکه بسیار اهمیت دارد و باید همه کارهای انجام شده در بقاع متبرکه از جمله کارهای عمرانی در قالب طرح جامع انجام شود.

وی ادامه داد: اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در راستای تحقق شعار سال تحت عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی و منویات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی تلاش دارد با سرمایه‌گذاری موقوفات، احیا و بهره‌وری موقوفات مسلوب‌المنفعه، تولید و تکثیر رقبات موقوفات و تبدیل بقاع متبرکه و امامزادگان به قطب‌های فرهنگی با اجرا و طراحی طرح‌های جامع رسالت خطیر خود را به نحو احسن انجام دهدز/.

برچسب ها: کشاورزی ، اقتصاد ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.