تشریح جلسه غیر علنی مجلس در جمع خبرنگاران:

نعمتی: ظریف گفت آمریکایی‌ها پذیرفته‌اند خواسته‌های ملت ایران را در نظر بگیرند/ از خطوط قرمز عبور نکرده‌ایم

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: با توجه به توضیحات ظریف آمریکایی‌‌ها و گروه 1+5 پذیرفته‌اند تا خواسته‌های ملت ایران را در نظر بگیرند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ بهروز نعمتی با حضور در جمع خبرنگاران در تشریح نشست غیرعلنی وزیر امور خارجه با نمایندگان گفت: با توجه به مذاکرات انجام شده هیئت رئیسه تصمیم گرفت از آقای ظریف دعوت کند تا در مورد مسائل اختلافی توضیحاتی ارائه کند. 
 
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: بحث‌های امروز پیرامون غنی‌سازی، موارد اختلافی و زمان مذاکرات بود؛آقای ظریف اعلام کرد که 1+5 بر این اعتقاد بودند که مذاکرات را در همین شش ماهه به سرانجامی برسانند و هفته آخر نیز فشارهای زیادی آوردند تا مذاکرات به اتمام برسد اما با توجه به موارد اختلافی که مقام معظم رهبری نیز یکی از آن موارد را مبنی بر غنی‌سازی 190 هزار سویی ایران اعلام کردند بحث غنی‌سازی را تحت‌الشعاع خود قرار داد.
 
 نعمتی تصریح کرد:  وزیر خارجه گفت عمده اختلافات در مورد ظرفیت و میزان غنی سازی است که آمریکایی‌ها و گروه 1+5 پذیرفته‌اند تا خواسته‌های به حق ملت ایران را در نظر بگیرند.
 
نعمتی همچنین اظهار داشت: در این نشست نمایندگان اظهارنظر نکردند، بلکه وزیر امور خارجه به ارائه گزارش پرداخت.
 
نماینده اسدآباد گفت: جلسات دولت و مجلس از جمله در مباحث هسته‌ای ادامه دارد ولی در مقطع فعلی این نشست کافی بود.
 
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: پروتکل الحاقی و مواد غنی سازی باید به تصویب مجلس برسد و هرجا نیاز باشد مجلس وارد خواهد شد تا از پتانسیل خود استفاده کند ولی فعلا نیازی به این موضوع نیست.
 
همچنین حمیدرضا عزیزی‌فارسانی نماینده مردم فارسان، کیار و کوهرنگ در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، در تشریح جزئیات جلسه غیر علنی که وزیر امور خارجه کشورمان در آن به ارائه گزارش هسته‌ای از مذاکرات هسته‌ای اخیر پرداخت، گفت: آقای ظریف در این جلسه گفت که در مذاکرات از خطوط قرمزعبور نکرده‌اند.

گفتنی است محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان امروز به منظور ارائه گزارش هسته‌ای در جلسه غیرعلنی بهارستان حضور یافته بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار