آتش سوزی جنگل های سردشت مهار شد

بي ملاحظه گريهاي انساني آتش سوزي در فصول گرم راتشدید می کند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سردشت گفت :باتلاش به موقع محیط بانان آتش سوزی جنگل های سردشت مهار شد.

 به گزارش خبرنگاراجتماعی باشگاه خبرنگاران ،کریم خضری رئیس اداره حفاظت محیط زیست سردشت گفت : در پي وقوع يك فقره آتش سوزي در جنگلهاي سردشت
درهمان  ابتداي آتش سوزي و به محض اطلاع مأمورين يگان حفاظت با اعزام يكدستگاه خودرو اطفاء  حريق  به محل  و با همكاري نيرو هاي منابع طبيعي اقدام به عمليات اطفاءحريق  نموده و اين آتش سوزي  به سرعت مهار شد .
وی افزود :اين آتش سوزي  بصورت سطحي و در وسعت كمي به وقوع پيوست و خوشبختانه با تلاش انجام شده  امكان انتشار آن به ساير مناطق جنگلي كاملاً محدود گرديد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست سردشت اظهارداشت:درفصل گرما وبا آغاز اولين دوره هاي خشكي،  علفزارها، بوته زارها  و چوبهاي خشك جنگلي با كوچكترين بي توجهي  آتش مي گيرند که بي ملاحظه گريهاي انساني آتش سوزي در فصول گرم و خشك سال راتشدید می کند،به همين دليل تمام كساني كه در اين روزها به طبيعت وارد مي شوند بايد اهتمام جدي در اين مسئله داشته باشند چه بسا شعله كبريت يا ته سيگاري با عث سوختن بخش وسيعي از جنگل يا زمين كشاورزي شده است .
کریم خضری ادامه داد:بسياري از كشاورزان كه زمينهايشان در حاشيه جنگل قرار دارد بعد از پايان فصل درو اقدام به آتش زدن مزارع نموده كه اين امر نيز امكان سرايت آتش سوزي به جنگلها و توسعه آن را افزايش مي دهد .لازم است كه كشاورزان عزيز به طور جدي از انجام اين كار پرهيز كنند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست سردشت گفت :اگرچه آتش سوزيهاي جنگلي در منطق سردشت بيشتر به شكل سطحي بوده و به واسطه پوشش تنك جنگلي معمولاً در وسعت كم و داراي سرعت انتشار اندك مي باشد اما  در هرصورت مي تواند يك تهديد بزرگ براي جنگل به حساب آيد ، مخصوصاًً در منطقه حفاظت شده جنگلي ميراباد اين مسئله به شكل جدي تري مطرح  است .
خضری خاطرنشان کرد:گرماي زياد و بي سابقه،عدم توجه برخي از بوميان و گردشگران،شرايط استراژيك و استقرار نيروهاي نظامي فراوان در منطقه ،عدم دسترسي به امكانات مدرن و كمبود نيروي انساني،صعب العبور بودن مسيرها و وضعيت توپوگرافي مناطق جنگلي از مشكلات  اصلي در مواجه با اين چالش در منطقه به حساب مي آيند.

انتهای پیام/
برچسب ها: آتش سوزی ، جنگل ، سردشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار