خاطره کارآگاهان جنایی؛

راز قتل راننده خودروی دربستی فاش شد / دوربین عابر بانک قاتل را لو داد

یکی از افسران پلیس آگاهی یکی از ماموریت های ضمن خدمت خود را به عنوان یک خاطره بازگو کرد.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران؛ غروب یک روز بهاری در اردیبهشت سال 90 قتلی در یكی از روستاهای شهرستان قائمشهر در اطراف  یک شالیزاری به وقوع پیوسته بود که مقتول با اجسام برنده و نوک تیز از نواحی مختلف بدن، مورد اصابت قرار گرفته و به قتل رسیده بود و جسد توسط اهالی محل کشف و به مرکز فوریت های پلیسی ١١٠ اطلاع داده شد.

همزمان عوامل آگاهی شهرستان هم در صحنه حاضر و پس از بررسی و نمونه برداری از جسد، برای شناسایی و تشخیص علت تامه قتل به پزشکی قانونی شهرستان انتقال داده شده در نهایت جسد به هویت "کریم" ٥٩ ساله اهل ابهر و ساکن قائمشهر شناسایی شد.

متوفی با خودرو پراید از خانه خارج شده و بازنگشته بود ، خانواده مقتول به آگاهی دلالت داده شدند و در تحقیقات اولیه اعلام کردند ظاهراً مقتول با خانمی به نام "فریده" ، كارشناسی ارشد، متولد ١٣٤٨ ، دفتردار دانشگاه ارتباط مخفیانه داشته است.

براساس تحقیقات بعمل آمده مشخص شد مقتول با زن مذكور در ارتباط بوده و در این زمان خودرو مقتول به صورت بدون صاحب در حالی كه یكی از صندلی هایش غرق خون بود در داخل یکی از روستاهای اطراف شناسایی شد که بعضی از وسایل آن و وسایل شخصی مقتول نیز به سرقت رفته بود.

با بررسی خون روی صندلی مشخص شد گروه خونی به دست آمده گروه خونی  AB+  بوده است و  لذا یکی از برادران زن مورد نظر به نام اسماعیل ٢٤ ساله، به عنوان مظنون به پلیس آگاهی شهرستان دعوت شد.

وی ضمن تحقیقات منکر قتل شد و گروه خونی مظنون شناسایی شد که مشخص شد AB+ است و با توجه به یكی بودن گروه خونی که از داخل خودرو گرفته شده  و خون به دست آمده از مظنون، مورد ظن کارگاهان و مقامات قضایی بیشتر شد؛ و مظنون با قرار بازداشت موقت روانه زندان شد.
 
در ادامه مشخص شد که مبلغ دومیلیون تومان وجه نقد در عابر بانک مقتول بوده كه همزمان با قتل او عابر بانک مقتول سرقت شده و به دلیل اینکه رمز هم در آن یادداشت شده بود وجه نقد در چند باجه عابر بانک دریافت شده بود که پس از اخذ پرینت، تصویر فردی به دست آمد که عوامل پلیس آگاهی مظنونین دیگر را نیز دستگیر كردند؛ اما نتیجه ای به دست نیامد و مظنون اصلی به هویت "اسماعیل" همچنان در زندان با قرار بازداشت موقت بود و چند مرحله به آگاهی برای تحقیقات تکمیلی آورده شده و اعترافی نداشت.

 لذا برای شناسایی قاتل با در خواست پلیس آگاهی استان پرونده به اداره عملیات ویژه ارجاع و در دستور کار قرار گرفت که با تحقیقات میدانی و با بکارگیری منابع و مخبرین در سطح وسیع، بالاخره صاحب تصویر که از دوربین های عابر بانک اخذ شده بود به هویت "سیدعلی" ٢٣ ساله که فردی معتاد به مواد مخدر بود، شناسایی شد.

بلافاصله جهت دستگیری وی در محل پاتوق و مخفیگاه او عزیمت كردند كه حضور نداشت که با پیگیری به عمل آمده، وسایلی که از خودرو مقتول سرقت و به فروش رسیده بود از قبیل زاپاس و جک، روکش صندلی و بعضی از وسایل شخصی مقتول شناسایی و مالخر آن دستگیر گردید.

مالخر نیز با مشاهده تصویر، هویت مجرم را تأیید کرده و بالاخره با پیگیری های لازم در 27 مردادماه 90 شخص صاحب تصویر شناسایی و دستگیر شد و به اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی انتقال داده شد.

وی در تحقیقات منکر هرگونه قتل یا اطلاع از قتل شد و گفت که اصلاً مقتول را نمی شناسد و دروغ است، که با ارائه ادله و مدارک و شواهد و تصویر اخذ شده از عابر بانک در نهایت با اعتراف به قتل با اجسام سخت و نوک تیز از نوع چاقو و چماق انگیزه قتل مقتول را چنین بیان كرد: خودرو مقتول را به صورت دربستی به شهرستان ساری برای خرید مواد مخدر صنعتی کرایه كردم و پس از خرید مواد و برگشت به قائمشهر در محل وقوع قتل بابت کرایه جر و بحثمان شد و درگیری شروع شد که مقتول چماقی از ماشین بیرون آورده و مرا از ناحیه سر مضروب كرد و تا مرا به این حال دید چوب را انداخته و من با همان چوب او را زخمی كردم که این بار مقتول وارد ماشین شد تا با آوردن چاقو مرا بزند كه مجدداً با همان چوب او را ناکار کرده و سپس با همان چاقو چند ضربه به وی زده و پس از آن قصد سرقت خودرو را كردم و مقتول را به کنار جاده انتقال دادم و مقداری خون را که از سر من و مقتول در زمان درگیری ریخته شده بود، با دستمال و پارچه تمیز کردم.

لذا با بررسی مشخص شد که این دو گروه خونی +A قاتل که از آزمایشگاه به دست آمده بود و +B مقتول با هم اقدام شده بود و +AB را نشان می داد.

سرانجام محل قتل هم تشریح و متهم با قرار صادره روانه زندان شد و همان روز متهم به قتل که مجدداً پس از چند ماه در زندان به صورت بی گناه بود و قرار بازداشت موقت او تمدید شده بود در زمان آزادی در راهروی زندان  این دو نفر (قاتل اصلی و مظنون) با هم روبرو شدند که قاتل اصلی با روبوسی از مظنون پوزش خواسته و اعلام کرد که تو چند ماه به صورت بی گناه به جای من در زندان بودی ، مرا ببخش.

انتهای پیام/
برچسب ها: قتل ، راننده ، خودرو ، کرایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار