معاون امور معدن و صنایع معدنی وزیر صنعت:

نصب سیستم مونیتورینگ اجازه فرار از پرداخت حقوق دولتی معادن را نمی دهد

معاون امور معدن و صنایع معدنی وزیر صنعت با بیان اینکه نصب سیستم مونیتورینگ در معادن کشور اجازه فرار از پرداخت حقوق دولتی معادن نمی دهد، گفت: در واقع با این اقدام جلوی بهره برداری غیرمجاز معدنی و سرقت مواد معدنی گرفته می شود.

جعفر سرقینی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه در حال حاضر سیستم مونیتورینگ در پنج معدن کشور نصب شده است، اظهار داشت: از این طریق می توان از هرگونه فرار از پرداخت حقوق دولتی معادن و وصول جلوگیری کرد.

معاون امور معدن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: در واقع با این اقدام جلوی بهره برداری غیرمجاز معدنی  و سرقت مواد معدنی گرفته می شود.

به گفته وی هم اکنون کشور دارای 5 هزار و 400 معدن فعال است.

معاون امور معدن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه با اشاره به کوچک مقیاس بودن معدنکاری در کشور، افزود:هم اکنون آنچه که مورد توجه است تغییر ساختار در اکتشافات معدنی جهت حرکت به سمت معدنکاری درمتوسط مقیاس است.

سرقینی با بیان اینکه برای تغییر ساختار در معادن باید پهنه های اکتشافی را تعریف کنیم، گفت: از این طریق می توانیم به ذخایر و معادن بزرگ مقیاس دسترسی یابیم که البته با تهیه آیین نامه های مربوط به پهنه های معدنی و بالا بردن حق الارض اکتشافات معدنی، باید به آزادسازی محدوده های معدنی در قالب پهنه های معدنی نیز مبادرت ورزیم.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار