خبرگزاری جمهور افغانستان:

"غزه "یک گام تا پیروزی فاصله دارد

خبرگزاری جمهور افغانستان با تاکید به اینکه غزه یک گام تا پیروزی فاصله دارد، نوشت که حماس با حفظ توان موشکی و دفاعی خود در مقابل تجاوز های وحشیانه رژیم صهیونیستی، آمریکا و سازمان ملل را برای نجات اسراییل از مهلکه، به تلاش وادار کرده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، خبرگزاری جمهور افغانستان روز سه شنبه در این مقاله تلاش آمریکا و سازمان ملل را برای برقراری آتش بس در پی سکوت چندین روزه آنان در مقابل ابعاد فاجعه انسانی در غزه و تشدید جنایت های اسراییل، تلاشی در راستای نجات اسراییل از مهلکه توصیف کرد و نوشت: روز سه شنبه، جان کری؛ وزیر خارجه امریکا اعلام کرد که به منظور جلب توافق دو طرف درگیری به قبول آتش بس، به تلاش گسترده ای دست زده و خواستار مشارکت و حمایت سایر کشورها از این تلاش شد.

جمهور با تاکید به اینکه کری قرار است دست کم تا روز چهارشنبه در قاهره بماند نوشت: وزیر امور خارجه آمریکا پس از دیدار با نبیل العربی؛ دبیر کل اتحادیه عرب در قاهره، از حماس خواست با آتش بس موافقت کند.

خبرگزاری جمهور افزود: جان کری ضمن «ابراز تاسف» از تلفات غیر نظامیان در غزه، در عین حال گفت که اسرائیل «از حق مشروع و قانونی برای دفاع از خود» در برابر موشک پرانی از داخل غزه برخوردار است.

خبرگزاری جمهور افغانستان در ادامه نوشت: این در حالی است که تجربه تجاوزگری های اسراییل با حمایت امریکا در منطقه نشان می دهد هر زمان که ابعاد بازخوردهای منفی این تجاوزگری ها بر جوانب مثبت مورد نظر متجاوزان، غلبه کرده است، امریکا به کمک کشورهای سرسپرده و مزدور عربی و سازمان منفعل، محافظه کار و ترسوی ملل متحد برای نجات اسراییل از مهلکه، وارد عمل شده و طرح صلح و آتش بس ریخته اند.

این خبرگزاری نوشت: اسراییل در غزه یک جنگ جنایتکارانه و جنون آمیز را علیه غیر نظامیان بی گناه و زنان و کودکان راه اندازی کرده و به صورت وحشیانه در چند روز گذشته به مدارس، مساجد، بیمارستان ها، منازل مسکونی، سواحل و تفریحگاه های عمومی از زمین، هوا و دریا حمله می کند.

جمهور افزود: حاصل این جنون و خونریزی چیزی جز افزایش کشتار غیر نظامیان بی گناه و به دنبال آن، شورش ملت های آزاده جهان بر علیه این رژیم جنایتکار، نبوده است.

این خبرگزاری افغانستان نوشت: در مقابل، حماس به مقاومت و پایمردی در برابر سربازان متجاوز رژیم صهیونیستی ادامه داده و تاکنون براساس آمارهای رسمی نزدیک به 30 نظامی اسرائیلی را به هلاکت رسانده و ده ها نفر دیگر از آنان را زخمی کرده است در حالیکه توان موشکی و دفاعی خود را نیز حفظ نموده است.

جمهور افزود: با وجود خوش بینی مقام های ارشد رژیم صهیونیستی از جمله وزیر اطلاع رسانی این رژیم، نشانه ای از کاهش زرادخانه ها و ذخیره های بزرگ موشکی حماس به چشم نمی خورد.

این خبرگزاری افزود: فلسطینی ها همچنان تا پشت جبهه های نظامیان اسراییلی نفوذ می کنند و با عملیات های پیچیده چریکی در قلب سپاهیان دشمن، شبیخون می زنند و آنها را به خاک و خون می کشند.

جمهور نوشت: اسرائیل اما با عصبانیت از این امر، دیوانه وار اقدام به گلوله باران مناطق مسکونی، مساجد، شفاخانه ها و مکاتب می کند که

این امر هیچ معنای دیگری جز شکست اسراییل در یک نبرد نابرابر و ناعادلانه با فلسطینی ها ندارد.

این خبرگزاری افغان افزود: اسراییلی ها از آغاز نبرد تاکنون بارها خواستار برقراری آتش بس شده اند؛ زیرا به رغم حمایت های مکرر و شرم آور ایالات متحده از جنایات این رژیم علیه غیر نظامیان بی دفاع غزه، از یکسو تحت شدیدترین فشارهای افکارعمومی و ملت های جهان در سطح بین المللی قرار دارند و از جانب دیگر به بالارفتن هزینه های جنگ و تحمیل تلفات سنگین تر برارتش این رژیم می انجامد.

جمهور نوشت: با این حال، حماس تاکید می کند تا زمانی که حقوق انسانی شهروندان غزه به رسمیت شناخته نشود، زندانیان آنها آزاد نشوند و حصر ستمکارانه غزه پایان نیابد به مقاومت ادامه خواهد داد.

خبرگزاری جمهور افزود: این نشانگر آن است که حماس در موضع قدرت قرار دارد و غزه تنها یک گام تا پیروزی تاریخی دیگر بر مجهزترین ارتش جهان، فاصله دارد؛ که این، پیروزی سنگ بر تفنگ، پیروزی راکت های دست ساز بر آپاچی های فوق پیشرفته امریکایی و پیروزی نیروی ایمان بر مرکاوای ارتقا یافته است.

این خبرگزاری افغان نوشت: در این میان ننگ این شکست سهمگین، تنها کام اسراییل را تلخ نخواهد کرد؛ بلکه یک سرشکستگی بزرگ تاریخی و بین المللی برای ایالات متحده امریکا، باراک اوباما ، جان کری و جهان به اصطلاح متمدن، خواهد بود.
/انتهای پیام
منبع:ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار