ظریف در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

سفر هیئت پارلمانی ایران به غزه را از طریق سیاسی پیگیری می‌کنیم

وزیر امور خارجه کشورمان از پیگیری سیاسی سفر هیئت پارلمانی ایران به غزه خبر داد.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگو با خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، در مورد سفر هیئت پارلمانی ایران به نوار غزه گفت: تاکنون در این باره صحبت نکرده‌ایم.
 
وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص این که آیا با مقامات مصری در این رابطه صحبت خواهید کرد، گفت: بله صحبت می‌کنیم.
 
ظریف خاطر نشان کرد: باید از طریق سیاسی در این باره صحبت کنیم.  
 
این در حالی است که پیش از این حسن کامران عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از سفر هیئت پارلمانی ایران به نوار غزه خبر داد و گفته بود تاکنون 14 نفر از نمایندگان مجلس برای این سفر اعلام امادگی کرده‌اند.  
 
کامران با بیان این که کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس سفر نمایندگان را به نوار غزه را تصویب کرده، گفته بود: در این رابطه به لحاظ اداری با مقامات مصری صحبت خواهیم کرد.  
 
هم چنین روز گذشته در اجلاس تروئیکای بین‌المجالس کشورهای اسلامی که به منظور حمایت از مردم مظلوم غزه با حضور 7 رئیس مجلس، 2 نایب رئیس و 2 هیئت پارلمانی در تهران برگزار شد در این نشست علاالدین بروجردی به نمایندگی از ایران پیشنهاد داد نمایندگان مجلس برای سفر به غزه اعلام آمادگی کرده‌اند.  
 
هدف نمایندگان مجلس شورای اسلامی از سفر به غزه بازدید از مناطق جنگ زده غزه و ابراز همدردی با شهدای غزه است.   
 
رژیم صهیونیستی از حدود دو هفته پیش بمباران باریکه غزه را آغاز و به صورت وحشیانه کشتار زنان و کودکان بی‌دفاع غزه محاصره شده را در دستور کار قرار داده است.  
 
در حالی مردم آزاده جهان در کشورهای مختلف به حمایت از مردم غزه هر روز راهپیمایی می‌کنند که دبیر کل سازمان ملل متحد خوش خدمتی خود به رژیم صهیونیستی و سران غرب را به نمایش گذاشته و در این خصوص سکوت کرده است.  
 
هم چنین رئیس‌جمهور آمریکا، صدر اعظم آلمان، نخست وزیر انگلیس و بسیاری از کشورهای وابسته نه تنها حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه را محکوم نکردند بلکه این وحشی‌گری را حق رژیم صهیونیستی می‌دانند.  
 
البته مردم مسلمان ایران نیز روز جمعه این هفته به مناسبت روز قدس انزجار خود را از رژیم منحوس صهیونیستی را اعلام خواهند کرد.
 
انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار