پنجم مرداد ماه؛

آغاز مرحله دوم طرح امداد تابستانه اورژانس 115 خراسان رضوی

مرحله دوم طرح امداد تابستانه اورژانس 115 با همکاری دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی خراسان رضوی از پنجم مرداد آغاز می شود.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران  ،رضا وفایی نژاد مدیر حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار داشت: این طرح از پنجم مرداد الی پنجم مهر با همکاری دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی تربت حیدریه، گناباد، سبزوار، مشهد و نیشابور در محورهای درون و برون شهری استان خراسان رضوی اجرا می شود.

 افزود: در این طرح 169 پایگاه اورژانس 115 در محورهای برون شهری و داخل شهر و با حدود یک هزار نیرو به مسافران تابستانی و زائران بارگاه منور حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) خدمات ارائه می دهند.
وی تصریح کرد: ‌همچنین با همکاری دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی خراسان رضوی، 5 دستگاه اتوبوس آمبولانس به منظور ارائه خدمات در سوانح ویژه در نظر گرفته شده است.

مدیر حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد آماده باش تمامی پایگاههای فعال شهری و جاده ای اورژانس 115 در کل استان، استقرار آمبولانس تمامی پایگاههای جاده ای در مکان مناسب تا حد امکان در مجاورت حاشیه جاده، آماده باش اورژانس 115 و بیمارستانها و اطاقهای عمل و تامین کادر پزشکی و پرستاری و تجهیزات و ملزومات مورد نیاز و پیش بینی آمبولانس های یدک به منظور پشتیبانی آمبولانس های فعال از جمله اقداماتی است که در دستور کار قرار گرفته است.

دکتر وفایی نژاد افزود: فعالیت 24 ساعته ستاد هدایت امور درمان دانشگاه و هماهنگی برای پذیرش و انتقال بیماران از مراکز درمانی استان و استانهای همجوار به مراکز تخصصی و فوق تخصصی و فعالیت 24 ساعته مرکز عملیات بحران دانشگاه و استقرار کارشناس EOC و مدیر آنکال پزشک برای هماهنگی و اقدامات لازم در صورت بروز حوادث ویژه از دیگر برنامه ریزی ها به منظور ارائه خدمات مطلوب به زائران بارگاه منور حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) به شمار می رود.

مدیر حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود:‌همچنین به منظور هماهنگی برای ارائه خدمات سریع به مصدومان و افراد نیازمند به خدمات اروژانس 115، نماینده اورژانس در ساعات پرترافیک شهر در بعد از ظهر و شب در مرکز کنترل ترافیک مشهد مقدس مستقر خواهد شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.