سهم معلولان نوجوان کهریزکی در فراغت تابستانه

17 كودك و نوجوان معلول زير 16 سال در تيم مراقبت در منزل آسایشگاه خیریه کهریزک عضو هستند و از خدمات این مجموعه استفاده می کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، در بيشتر خانواده ها  بعد از پايان سال تحصيلي ، برنامه ريزي براي سفري هر چند كوتاه مدت در فصل تابستان صورت مي گيرد ، در آسايشگاه كهريزك نيز اين رسم زيبا امسال با حال و هوايي بسيار جذاب براي كودكان تحت پوشش اين مركز برگزار گرديد .

اگر چه شرايط سني 18 سال به بالا ، از شروط اصلي پذيرش جوانان معلول در اين مركز است ، اما كودكاني درتيم  مراقبت در منزل آسايشگاه عضويت دارند كه مي بايست براي آنها برنامه ريزي صورت بگیرد .

به گفته دكتر حميده پورفهيم مدير تيم مراقبت در منزل آسایشگاه خیریه کهریزک ، در حال حاضر 17 كودك و نوجوان معلول زير 16 سال  عضو این تيم هستند كه هر چند با معضلي به نام معلوليت مواجه اند اما اين باعث نمي شود كه خانواده هاي آنان ، عزيزانشان را از نعمت درس خواندن و تحصيل محروم كنند .

 باوجود تمام مشكلات ناشي از رفت و آمد و ساير موانع پيش رو ، به جزء يك نفر كه دچار معلوليت شديد حركتي است ، ما بقي اين عزيزان مانند ساير هم سن و سالهاي خود راهي مدرسه مي شوند و ما نيز در اين مسير هر كمكي كه از دستمان بر مي آيد براي سهولت در زندگي شان ، فروگذار نمي كنيم .
وي با اشاره به سفر 4 روزه جمعي از اين كودكان به اردوي شمال ادامه داد :به منظور تقويت روحيه كودكان  معلول تحت پوشش، تيم مراقبت در منزل بر آن شد تا جمعي از اين عزيزان را به گردش تابستانه اعزام نماید ، لذا با برنامه ريزي قبلي آن دسته از خانواده هايي كه آمادگي اين سفر را داشتند . به سفري 4 روزه به ويلاي ساحلي نشتارود استراحتگاه تابستانه ساكنين كهريزك رفتند و اوقات بسيار خوبي را در آنجا گذراندند

دكتر پورفهيم ضمن تشكر از همه همراهي هاي مدير آسايشگاه و كليه مسئولين مركز، در خصوص ساماندهي چنين برنامه هايي خاطر نشان کرد:امروز خانواده بزرگ كهريزك به اين باور رسيده است كه مددجويان تيم مراقبت در منزل بخشي از همين خانواده هستند ، بنابراين تنها فرق بين افراد ساكن در آسايشگاه با آنان این است كه عزيزان ، در كهريزك زندگي مي كنند و اعضاء تيم مراقبت ، در منازلشان ، اما نگاه انساندوستانه به نيازمندترين افراد جامعه هماني است كه بايد باشد .      

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار