عملیات تعریض، بهسازی و نوسازی خیابان دماوند روبه اتمام است

با اتمام عملیات "تعریض، بهسازی و نوسازی خیابان دماوند" در محدوده منطقه 7 و پیشرفت 95 درصدی بهینه سازی بخش BRT در این محدوده ، یکی از شریان های اصلی شهر تهران با چهره ای جدید در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در چند سال اخیر طرح بهسازی و تعریض شریان اصلی و ورودی پایتخت، خیابان دماوند در دستور کار قرار گرفته است این طرح که از طرح های بزرگ و اولویت دار در شهر تهران می باشد، از پارک جنگلی سرخه حصار آغاز و با گذر از تقاطع های تهرانپارس، خاقانی، نارمک و تقاطع سبلان در انتها به میدان امام حسین (ع) ختم می شود و تا اواسط ماه جاری این پروژه عظیم شهری در محدوده منطقه 7 تحویل شهروندان می شود .

شهردار منطقه 7 از پیگیری مستمر فاز اجرایی طرح بزرگ تعریض، بهسازی و نوسازی خیابان دماوند خبر داد و گفت: خیابان دماوند یکی از مهم ترین خیابان های ورودی در شرق شهر تهران است، که کار تملک معارضان و فعالیت های مختلف عمرانی آن به طور کامل به پایان رسیده و با پیشرفت 95 درصدی بهینه سازی مسیر BRT، به زودی این طرح بزرگ در محدوده منطقه 7 به پایان می رسد.

 نگهبان افزود: همزمان با بهسازی و نوسازی مسیر عبوری خودروها، پیاده روسازی، زیباسازی ساختمان های حاشیه ای و بهبود وضعیت عبوری اتوبوس های تندرو اجرایی می شود.
وی در تشریح وضعیت تردد در مسیر این طرح در زمان بهره برداری کامل ادامه داد: عرض خیابان دماوند در پایان 45 متر خواهد شد که 35 متر آن به سواره رو در سه خط در هر طرف و اتوبوس های تندرو اختصاص داشته و 10 متر نیز به فضای پیاده رو اختصاص دارد .

شهردار منطقه 7 در ادامه، اجرای طرح بزرگ تعریض، بهسازی و نوسازی خیابان دماوند را وابسته به اقدامات زیر مجموعه حوزه فنی و عمرانی عنوان کرد که در دو سال اخیر در دستور کار قرار گرفته و خاطر نشان کرد: اجرای پروژه عظیم شهری تعریض خیابان دماوند، همراه با اجرای چندین طرح زیر مجموعه ای بوده است که از آن موارد می توان به احداث کانال جمع آوری آب های سطحی خیابان دماوند در عمق حدود 11متری ، رفع و تخریب معارضین ملکی ، نهرسازی و کانیوبندی، تراش و روکش آسفالت، اصلاح مسیر BRT، جمع آوری نخاله و حذف زواید فیزیکی ، طرح زیباسازی یکپارچه ساختمان های اطراف ، کاشت تک درخت به همراه آبیاری قطره ای و پیاده روسازی این معبر اشاره کرد .

 نگهبان شهردار منطقه به ساخت و تجهیز دو سرای محله در محلات قصر و بهار اشاره کرد .

وی احداث این دو سرای محله را از دیگر اقدامات اجرایی و عمرانی منطقه در سال جدید برشمرد و اظهار داشت : با توجه به احساس نیاز به افزایش سرانه مجموعه های چند منظوره منطقه احداث دو سرای محله بهار و قصر در دستور کار قرار گرفت که سرای محله بهار در مرحله فونداسیون و سرای محله قصر نیز در مرحله تجهیز کارگاه قرار دارد.

 شهردار منطقه 7 از کلنگ زني و ساخت مسجد دو درب در دانشگاه خوارزمی در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت : نیمه ماه مبارک رمضان همزمان با میلاد امام حسن مجتبی (ع) مراسم کلنگ زنی مسجد معلم در دانشگاه خوارزمی اجرایی شد ، همچنین مسجد حسینی در مرحله اتمام بتون ریزی و اجرای فونداسیون بوده و مسجد شریفیه نیز در مرحله گودبرداری و نیلینگ است.

بنا به گفته  نگهبان مراحل ساخت و تجهيز مسجد اعظم در منطقه به روز هاي پاياني نزديک شده و به فضل الهی به زودی در اختیار شهروندان منطقه قرار می گیرد.

انتهای پیام/

 



برچسب ها: تهران ، بهسازی ، عملیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار