ساری/

صادرات ۳۶ هزار تن محصولات کشاورزی مازندران

رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران گفت: ۳۶ هزار تن انواع محصولات کشاورزی مازندران در سه ماهه نخست امسال به خارج کشور صادر شد.

دلاور حیدر پور در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری گفت: به منظور صادرات محصولات غیر نفتی به خارج از کشور، در سه ماهه امسال بیش از 36 هزار و 810 تن انواع محصولات کشاورزی به ارزش بالغ بر 51 میلیون و 541 هزار دلار از گمرکات مازندران به خارج از کشور صادر که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی 8.5 درصد و از لحاظ ارزشی سه درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه این محصولات کشاورزی شامل کیوی، سیب درختی، گل و گیاه و فرآورده های لبنی بوده است، عراق، ترکمنستان، روسیه، جمهوری آذربایجان، ازبکستان و تاجیکستان را از کشورهای هدف صادرات محصولات کشاورزی مازندران در مدت زمان فوق اعلام کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران، تنوع و کیفیت بسته بندی مناسب محصولات کشاورزی، افزایش سطح مهارت و تخصص صادر کنندگان محصولات کشاورزی، افزایش توان بازاریابی صادرکنندگان محصولات کشاورزی، بالا بودن کیفیت محصولات کشاورزی، ثبات ارزش ارز، حضور در نمایشگاه های کشورهای هدف جهت معرفی توانمندی های صادراتی را از دلایل مهم رشد صادرات محصولات کشاورزی استان به خارج از کشور در سه ماهه نخست امسال دانست./ز

برچسب ها: صادرات ، مازندران ، کشاورز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.