پروژه‌ی نانو درمان سرطان تحت حمایت نیم میلیون دلاری

مرکز راهبردی فناوری، اخیرا پروژه‌ی شناسایی سرطان با استفاده از نقاط کوانتومی عاری از کادمیم را از نظر مالی حمایت کرده است.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ مرکز راهبردی فناوری، اخیرا پروژه‌ی شناسایی سرطان با استفاده از نقاط کوانتومی عاری از کادمیم را از نظر مالی حمایت کرده است. در این راستا 500 هزار دلار به شرکت نانوکو برای انجام این پروژه اعطا شده است. 
 
گروه نانوکو (Nanoco) یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه‌ی تولید نقاط کوانتومی عاری از کادمیم است. این شرکت به تازگی اعلام کرده است که از سوی مرکز راهبردی فناوری مبلغ 500 هزار دلار برای تحقیقات روی شناسایی سرطان با استفاده از نقاط کوانتومی به عنوان حمایت مالی دریافت کرده است. این پروژه با همکاری دانشگاه کالج لندن انجام خواهد شد. 
 
نقاط کوانتومی، نانوذراتی رنگی دارای خواص نوری منحصر به فردی هستند که پتانسیل بالایی در بخش شناسایی زیست‌پزشکی دارند. نقاط کوانتومی عاری از کادمیم و دیگر فلزات سنگین برای استفاده در تصویربرداری فلورسانس بسیار ایمن‌اند و می‌توان از آن‌ها برای شناسایی سرطان به ویژه نود لنفاوی نگهبان (SLN) استفاده کرد. رصد SLN روش بسیار کلیدی در درمان سرطان است. در این روش نودهای لنفاوی که بیشترین احتمال سرطانی شدن را دارند، مورد شناسایی قرار می‌گیرند. این نودها که در نزدیکی "تومورهای سرطانی" اولیه قرار دارند، باید با جراحی از بدن خارج شوند. 
 
هرچند استفاده از نقاط کوانتومی برای شناسایی سرطان ایده‌ی جدیدی نیست اما این روش به دلیل سمی بودن نقاط کوانتومی حاوی کادمیم تا کنون قابل اجرا نبوده است. 

مایکل ادلمن از مدیران شرکت نانوکو می‌گوید: نقاط کوانتومی که ما ساختیم می‌تواند این سد را از بین برده و مسیر تازه‌ای به سوی روش‌های شناسایی سرطان باز کند. ما از این که مورد حمایت مالی از سوی مرکز راهبردی فناوری قرار گرفتیم بسیار خوشحال هستیم زیرا این حمایت موجب وارد شدن نقاط کوانتومی از دایره تحقیقات به حوزه‌ی عمل می‌شود. 
 
یکی از مشکلات فعلی در نقشه برداری از SLN این است که در بیشتر مواقع این روش با شکست روبرو می‌شود زیرا جراحان زمان کافی برای زدودن نودهای مشکل‌ساز را ندارند. اما این روش جدید شرایط مشاهده‌ی نودها را در زمان‌های طولانی‌تر فراهم می‌کند، با این کار زمان ارزشمندی در اختیار جراح قرار می‌گیرد تا نودهای مشکل‌ساز را یافته و از بدن خارج کند با این کار شانس زنده‌ مانده بیمار به شکل قابل توجهی افزایش می‌یابد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار