خالد القدومی مطرح کرد

چگونگی بمباران‌ تل‌آویو توسط مقاومت / تشریح ترور "ابوعلی مصطفی"

نماینده جنبس حماس در ایران گفت: 20 رزمنده عزالدین قسام در عملیات کمین با استفاده از تونل به پشت خطوط دشمن رخنه کردند و به دروازه یک شهرک صهیونیست‌نشین رسیدند در حالی که می‌توانستند شهرک‌نشینان را بکشند چون تأکید شده بود فقط با نظامیان درگیر شوند.

  به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران ظهر امروز در نشستی که در موزه صلح تهران برگزار شد "خالد القدومی" به بررسی حوادث غزه از رویکرد انسان‌دوستانه و از نظر مقاومت و دشمنانشان پرداخت.  

نماینده جنبش حماس در تهران  تصریح کرد: طبق قوانین بین‌المللی غزه هم از لحاظ زمینی و دریایی و هم از لحاظ هوایی محاصره است و طبق همین قوانین ملتی که در محاصره است می‌تواند به هر وسیله ممکن از خود دفاع کند بنابراین غزه در حال دفاع از خویش است و دشمن به ما حمله کرده است.  

وی افزود: ما همواره در عملیات خود را از اهداف غیرنظامی دور کرده‌ایم و فقط نظامیان را مورد هدف قرار داده‌ایم.  

خالد القدومی تأکید کرد: شاهد این مدعا عملیات عزالدین قسام است که با 7 تا تونل به پشت خطوط دشمن رخنه کردند و وارد شهرک‌های صهیونیست‌نشین شدند و درحالی که می‌توانستند شهرک‌نشینان را بکشند چون به آنها تأکید شده بود فقط با نظامیان درگیر شوند فقط 14 سرباز صهیونیست را به هلاکت رساندند.  

 نماینده جنبش حماس در تهران با اشاره به اینکه دشمن به مناطق مسکونی در الشجاعیه وارد شده بود، اظهار داشت: نیروهای ما یک فرمانده تیپ گولانی را به اسارت گرفتند پس این یک نمونه‌ای است که آنها غیرنظامیان را مورد هدف قرار دادند و ما پس از ورود به شهرک‌های صهیونیست‌نشین به غیرنظامیان کاری نداشتیم درحالی که اغلب آنها نظامی هستند و درخانه‌های خود سلاح دارند. 

وی در ادامه با اشاره به بمباران‌های مقاومت بر روی تل آویو گفت: هر دو طرف قبل از آنکه منطقه‌ای را بمباران کنند قبلش اخطار می‌دهند درحالی که صهیونیست‌ها فقط 5 دقیقه بعد از اخطار اقدام به بمباران می‌کنند نیروهای مقاومت بعد از اخطار 2 ساعت فرصت می‌دهند تا غیرنظامیان به پناهگاه‌ها بروند بنابراین رفتارهای انسان‌دوستانه عزالدین قسام به خوبی مشخص است.

نماینده جنبش حماس در تهران با اشاره به ادعای نتانیاهو مبنی بر اینکه اهداف غیرنظامی به اشتباه مورد هدف قرار می‌گیرند، تأکید کرد: چطور ممکن است آن سلاح‌های هوشمند و پیشرفته هدف را به اشتباه مورد اصابت قرار دهند. 

وی در این رابطه به ترور ابوعلی مصطفی اشاره کرد و افزود: او که از شخصیت‌های فلسطین است در داخل دفترش پشت میز کارش نشسته بود و موشکی با عبور از پنجره به وی اصابت می‌کند بنابراین سلاح هوشمندی که هدف خود را پیدا کرده و هیچ اثر تخریبی در محیط پیرامون نگذاشته نمی‌تواند خطا کند.  

خالد قدومی یادآور شد: رژیم صهیونیستی در طول این آتش‌بازی هوایی زمینی و دریایی از کلیه تسلیحات اعم از ممنوع و مجاز استفاده کرده است بزرگترین جنایات آنها در این مدت هدف قراردادن کودکان در ساحل و کشتار شجاعیه بود، آنها خانه‌ها، بیمارستان‌ها و مساجد هم مورد هدف قرار دادند واین‌ها اماکنی هستند که طبق قوانین بین‌المللی تحریم شده هستند و هیچ نیرویی اجازه ندارد این مراکز را مورد تهاجم قرار دهد.  

وی درپایان خاطرنشان کرد: بعد از این اقدامات مسئولین بین‌المللی از جمله دیوان لاحه باید به این پرونده رسیدگی جدی کند همانطور که آقای لاریجانی گفتند ملت فلسطین نیاز به گریه و عزداری ندارد آنها سلاح می‌خواهند.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسينعلي
۱۲:۱۹ ۰۲ مرداد ۱۳۹۳
شاهد پرپر شدن گل وجود کودکان معصوم و ملت مظلوم و بی دفاع فلسطین را بیش از هر زمان دیگري مي بينم. .ظلم آشکاری که دل هر انسان آزاده ای را مالامال از غم و اندوه می سازد.
خدايا كجايند بلاياي طبيعي ات .كه برسر اسراييل وصهيونيستهاي كثيف فرود بياري وبا خاك يكسانشان كني.
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۲:۱۳ ۰۲ مرداد ۱۳۹۳
نباید گفت سازمان ملل
باید ادبیات دیگری بکار برد
باید گفت سازمان دول همپیمان قلدر
سازمانی که بجز برای چند کشور قلدر خاص برای ملل آزاده ی جهان
هیچ سودی نداشته بجز ظلم و سرکوبی وتحقیر دیگر کشورها
Iran (Islamic Republic of)
حسين
۱۱:۵۸ ۰۲ مرداد ۱۳۹۳
مرگ بر امريكا واسراييل .
سازمان ملل بي عرضه ننگت باد! ننگت باد.!
سران عرب توسري خور.شرمتان باد.
اي كاش مردم غزه وفلسطين در جنگهاي تن به تن وپرتاب سنگ اسلحه به دست مي داشتند ودر جنگهاي چريكي صهيونيستهاي كثيف را قلع وقمع كنند.به اميد پيروزي...
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۹:۳۴ ۰۲ مرداد ۱۳۹۳
مقاومت مردم فلسطین ستودنی است.جامعه باصطلاح عربی که مقرش درقاهره است ودولت قاهره حاضرنیست گذرگاه رفح رابازکندوبنوعی داردبه اسراییل خوش خدمتی میکندازاین سران کشورهای عربی وسران مزدورش نبایدانتظاری داشت .
Italy
کارگر
۰۸:۴۰ ۰۲ مرداد ۱۳۹۳
مرگ بر اسراییل
آخرین اخبار