قزوین/

مهاجرت روستائیان به قزوین جزو مسائل جدی استان تلقی می‌شود

استاندار قزوین گفت: موضوع مهاجرت روستائیان به شهرها و افزایش شهروندان و کاهش روستائیان دغدغه ساری و جاری است و این موضوع در قزوین یک مسئله جدی است.

.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛

مرتضی روزبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین که در سالن همایش های استانداری برگزار شد اظهار کرد: موضوع مهاجرت روستائیان به شهرها و افزایش شهرواندان و کاهش روستائیان دغدغه ساری و جاری است و این موضع در قزوین یک مسئله جدی است.

وی با اشاره به اینکه نگاه ما به روستا تنها در حوزه محرومیت زدایی است گفت: باید در حوزه مدیریت روستایی بازخوانی داشته باشیم تا شرایط فعلی از بین برود.

روزبه افزود: باید به ظرفیت های روستا که تولید محصولات و وفاداری آن ها به انقلاب توجه کنیم و این مهم نیاز دارد که نگاه ما به روستا تغییر یابد و باید تعمل کنیم که چرا نمی شود مردم را در روستاها نگاه داریم.

استاندار قزوین عنوان کرد: مجموعه کارهای روستا باید به مدیریت متمرکز تبدیل شود و اگر به دنبال یک توسعه متوازن در سطح کشور هستیم نقطه آغازین آن روستا می باشد.

وی خاطرنشان کرد: در دولت جدید اقدامات خوبی انجام شده است ولی در سطح روستا ها باید جامع نگری شود که احساس می کنم که این امر تا امروز انجام نشده است.

روزبه گفت: رئیس جمهور در موضوع روستا ها نگاه جدیدی را مطرح کرده اند و امیدواریم که با یک همدلی از این نوآوری استفاده کنیم/ش/ن.

برچسب ها: مهاجرت ، روستاییان ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.