شهرکرد/

سفرهای استانی دولت یازدهم با الگوی دولت پیشین انجام نمی شود

معاون اجرایی رییس جمهوری اسلامی ایران گفت: سفرهای دولت تدبیر و امید با الگوی سفرهای دولت پیشین انجام نمی شود.

محمد شریعتمداری افزود: بخشی از رفتارهای دولت گذشته سفرهای استانی که جنبه مثبت نداشته اند مانند گرفتن نامه و پول دادن به مردم در سفرهای استانی کاروان دولت تدبیر و امید حذف شده است.
وی افزود: هدف دولت یازدهم از این سفرها شناسایی مشکلات مردم از نزدیک و ارجاع به متولیان هر بخش برای رفع مشکلات است و دولت در این سفرها بیت المال را نمی بخشد.
شریعتمداری تصریح کرد: مردم هر استان با توجه به روحیه مهمان نوازی آن منطقه، از رییس جمهوری و اعضا هیات دولت استقبال می کنند که این امر برآمده از آرایی است که مردم به رییس جمهوری داده اند.
معاون اجرایی رییس جمهوری گفت: در سفر کاروان تدبیر و امید به استان ها، مسیر طولانی برای استقبال از رییس جمهوری انتخاب نمی شود و دولت قصد ندارد در یک مسیر طولانی، مردم خودرو حامل رییس جمهوری را همراهی کنند.
به گفته وی، در سفرهای استانی، یک نقطه برای سخنرانی و یک نقطه هم برای ورود در نظر گرفته شده و از استانداران نیز خواسته شده همین دو نقطه را برای استقبال در نظر بگیرند تا کسی در مسیر طولانی دچار آسیب نشود.
معاون اجرایی رییس جمهوری در پاسخ به اینکه منتقدان سفرهای استانی دولت گذشته ریخت و پاش این سفرها را زیاد دانسته و پرهیز از چنین سفرهایی را توصیه می کردند نیز گفت: در دولت پیشین معتقد بودند که در سفرها فقط نان و سبزی می خورد اما تمام تلاش دولت تدبیر و امید در سفرهای استانی این است که از حیف و میل بیت المال به عنوان امانت مردم جلوگیری شود.
به گفته وی، سفر بدون هزینه نیست اما دولت تدبیر و امید درباره هزینه این سفرها، دقت خواهد کرد چرا که بیت المال امانت مردم در دست دولت است.
دکتر محمد شریعتمداری؛ معاون اجرایی رئیس جمهور در سفر یکروزه به استان از روند اجرای طرح های صنعتی و عمرانی بازدید کرد. مجتمع فولاد سفید دشت و طرح اتصال استان به شبکه ریلی کشور از جمله این طرح ها بود./ش/ن
برچسب ها: سفر ، استانی ، دولت ، یازدهم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.