قزوین/

نباید شهرداری قزوین را به چشم بنگاه اقتصادی نگریست

عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت: نباید شهرداری قزوین را به چشم یک بنگاه اقتصادی نگریست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛

سیدکاظم مجابی اظهار کرد: طبق لایحه بهای خدمات ایمنی و احتیاط حریق و بند دوم این لایحه که به اعزام خودروها با سه تا پنج خدمه و دریافت مبلغ 300 هزار تومان تا دو ساعت ابتدای اعزام را شامل می‌شود، صحیح نیست دید مالی را در اولویت قرار داده و شهرداری را به بنگاه اقتصادی تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: نگاه کردن به شهرداری به چشم منبع درآمد و بنگاه اقتصادی که پول از مردم دریافت کند کاری ناپسند است و مخالفت بسیاری را در پی دارد.

این عضو شورای شهر ادامه داد: اگر حادثه بزرگی در شهر قزوین رخ دهد ممکن است این بعد مسافت، سبب نرسیدن نیروها و تجهیزات به محل حادثه شود و نتوان این حادثه را مهار کرد و فاجعه‌ای جبران‌ناپذیر رخ می‌دهد.

احد چگینی، دیگر عضو شورا در این راستا اظهار داشت: اگر بار مالی به شهروندان منتقل نشود، مردم در آرامش و آسایش بیشتری زندگی می‌کنند و در مجموعه داخل شهر و بحث‌های مالی باید تغییرات لحاظ کرده و هزینه محدوده خارج از شهر را بیشتر کنیم.

فاطمه اشدری، عضو شورای اسلامی شهر قزوین نیز عنوان کرد: همه هزینه‌ای که از احتیاط حریق به دست می‌آید 15 میلیون تومان است که در مقابل هزینه‌های سازمان آتش‌نشانی ناچیز است و نباید به خاطر این هزینه چنین سازمانی که متمایز از دیگر سازمان‌های شهرداری است را منبع درآمد کنیم.

وی اضافه کرد: باید بررسی کرد که چه مقدار بار فرهنگی و اجتماعی در این قضیه نهفته است و با اندک تاملی می‌توان پی برد که انجام چنین کاری صحیح نیست./ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.