عضو شورای مرکزی کمیته امداد

کمیته امداد امام(ره) قادر به رفع معضل بیکاری در کشور است

عضو شورای مرکزی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: بهره مندی از مشارکت مردمی، حداقل بودن هزینه ها و برخورد و مدیریت جهادی، از ویژگی های این نهاد در ایجاد اشتغال برای افراد است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  یحیی آل اسحاق عضو شورای مرکزی کمیته امداد امام خمینی(ره) در مراسم جشن رمضان افزود: محرومیت زدایی و رسیدگی به محرومان، وظیفه حاکمیتی و از اولویت های نظام جمهوری اسلامی ایران است.
 
وی گفت: از وظایف اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران، رفع محرومیت از محرومان و اجرای عدالت اجتماعی است که قسمتی از این مسوولیت به کمیته امداد امام خمینی(ره) به عنوان یک نهاد رسمی واگذار شده است و این نهاد نیز بنا دارد در حوزه های مختلف انواع فقر را به پایان برساند.
 
آل اسحاق به فعالیت های این نهاد در زمینه اشتغال، تامین معیشت، سلامت و فرهنگی اشاره کرد و افزود: افراد تحت پوشش این نهاد در یک مدت محدودی توانمند می شوند و به خودکفایی می رسند.
 
وی با اشاره به مشکل بیکاری در کشور، ادامه داد: با توجه به گزارش مجلس شورای اسلامی، برای هر یک فرصت شغلی حداقل 150 میلیون تومان سرمایه نیاز است و این در حالیست که کمیته امداد امام(ره) با توجه به مردمی بودن، حداقل بودن هزینه ها، نوع برخورد و مدیریت جهادی با 20 میلیون تومان فرصت شغلی برای افراد ایجاد می کند.
 
آل اسحاق به تعهد این نهاد در ایجاد 500 هزار فرصت شغلی در سال جاری و برگزاری جشن خودکفایی 120 هزار خانوار تحت پوشش این نهاد اشاره کرد و یادآور شد: صادرات برخی تولیدات مددجویان به بازارهای جهانی از دیگر امکانات ایجاد شده این نهاد برای تولیدات مددجویان است.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار