بازتاب مشاعره و "قند پهلو" در شبکه‌های اجتماعی

" قند پهلو" و " مشاعره" دو برنامه‌ی فرهنگی شبکه آموزش به خوبی توانستند مخاطب عام و خاص را جذب کند و میزان رضایت و مخاطبان نیز در شبکه‌های اجتماعی هم به چشم می‌آید.

محمد رضا ترکی شاعر معاصر کشورمان با توجه به برنامه‌های قابل قبول " قند پهلو" و " مشاعره" که از شبکه آموزش روی آنتن است، گفت: " قند پهلو" و " مشاعره" دو برنامه‌ی فرهنگی شبکه آموزش هستند که مخاطب عام و خاص را جذب می کند و با توجه به نام شبکه آموزش جنبه‌ی آموزشی نیز برای مخاطبان خود دارد.
 
وی افزود: هر دو برنامه توانسته نظر شاعران جوان را به خود جلب کند و بازتاب آن به خوبی در جامعه پیدا است و باید بگویم که برنامه " قند پهلو" با پرداخت به شعر طنز می تواند تریبون خوبی برای شناخته شدن استعداد نسل جوان باشد.
 
ترکی با اشاره  به برنامه های سیما در حوزه ی شعر تصریح کرد: زمانی " جبارکاکائی" برنامه‌ی طنز گونه‌ای را از شبکه دو سیما روی آنتن برد که در آن زمان توانست مخاطبان خاصی را به خود جلب کند.
 
این شاعر کشورمان ادامه داد: هم اکنون شبکه‌ی آموزش با توجه به برنامه‌ی " قند پهلو" و " مشاعره" توانسته بسته‌های آموزشی را تقدیم مخاطبان کند و در کنار برنامه‌های تخصصی خود توانسته توجه قشر علاقمند به شعر و شاعری را به این حوزه جلب کرده و با خود همراه سازد.
 
ترکی درباره ی بازتاب برنامه " قند پهلو" و " مشاعره" در شبکه های اجتماعی گفت: شبکه‌های اجتماعی نشان می دهد که مخاطبان به شدت از این دو برنامه رضایت داشته و گاه در مورد برنامه‌های " قند پهلو" و برنامه‌ی " مشاعره " با اجرای " اسماعیل آذر" با یکدیگر به گفتگو می نشینند.
 
وی با اشاره به نام شبکه ی " آموزش " و تاثیر آن در نسل جوان اظهار داشت: خوشبختانه شبکه آموزش ، از ابتدا کار خود را با افراد متخصص شروع کرده و به عقیده‌ی من می تواند در هر مقطعی برای نسل جوان مفید واقع شود.
 
ترکی با اشاره به برنامه ی " حسین آهی" شاعر کشورمان گفت: حسین آهی در رادیو فرهنگ حافظ را تدریس می کرد که بسیاری از اساتید دانشگاه خود برای شنیدن این برنامه پای رادیو می نشستند که به عقیده‌ی من اگر شاعری و یا فردی که قرار است در شبکه اجرای اینگونه برنامه‌ها را عهده دار شود با بیانی شیوا و روان در این حوزه سخن بگوید، نسل جوان می‌تواند به خوبی از برنامه‌های این شبکه تلویزیونی بهره‌مند شود.
 
وی خاطر نشان کرد:تجربه نشان داده که اگر روی فرم محتوای برنامه‌های ادبی کار شود آن برنامه می تواند اثر خوبی را روی نسل جوان گذاشته تا آنها موفق تر و با اعتماد بیشتر کار خود را پیش برند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار