شگفت انگيزترين عضو بدن که هنوز قسمت‌هایی از آن ناشناخته است + عکس

محققان می‌گويند علاوه بر دست کم ۱۰۰ بیلیون رشته عصبی که در مغز دائما مشغول به فعالیت هستند، بخش‌های مختلف مغز که هر کدام یک حرکت و رفتار را کنترل می ‌کنند نیز، همیشه مشغول فعالند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران،‌ اگر شما جزء کسانی هستید که به این باور اعتقاد دارید که تنها از ۱۰ درصد توانایی مغز خود استفاده می‌کنید، بهتر است به این هم فکر کنید که بقیه مغزتان به چه دردی می‌خورد.
 
محققان می گويند علاوه بر دست کم ۱۰۰ بیلیون رشته عصبی که در مغز دائما مشغول به فعالیت هستند، بخش های مختلف مغز که هر کدام یک حرکت و رفتار را کنترل می ‌کنند نیز، همیشه مشغول فعالند.
 
اسکن‌های MRI مغزی انجام شده به وضوح نشان می‌دهد که حتی طی انجام کارهای نسبتا معمولی مثل صحبت کردن، راه رفتن، گوش دادن به موسیقی، تقریبا تمام نواحی مغز فعال هستند.



مغز یکی از شگفت انگیز ترین ارگان‌ها در بدن است. مغز کنترل مرکزی سیستم عصبی ، راه رفتن، صحبت کردن، تنفس، تفکر و سایر کارهایی که ما انجام می‌دهیم را به عهده دارد. پس از هزاران سال مطالعه و درمان جنبه‌های مختلف مغز هنوز هم بسیاری از جنبه های آن ناشناخته و مرموز باقی مانده است.

پیچیدگی بسیار زیاد مغز و رمز و رازی که در آن وجود دارد سبب شده است تا انسان‌‌ها تصورات و شایعات زیادی را در مورد آن به راه بیندازند که بسیاری از این شایعات به مرور زمان به حقایقی تبدیل شده است که همگان آن را باور کرده‌اند.
 
باورهای غلطی درباره مغز وجود دارد که برخی از آنها از سالها قبل مطرح شده و هنوز به عنوان یک موضوع واقعی به آن پرداخته می‌شود، یکی از آنها باورهای غلط این است که هر فردی تنها از ۱۰ درصد مغزش استفاده می‌کند.
 
مغز حدودا ۲۰ درصد انرژی بدن را مصرف می‌کند. اگر قرار بود چنین بخش بزرگی از منابع انرژی ما توسط چنین بخش کوچکی از مغز مصرف شود، طی میلیون‌ها سال فرگشت صاحب چنین مغزهای بزرگی نمی‌شدیم. به گفته دانشمند علوم اعصاب، این گفته که انسان‌ها فقط از ۱۰ درصد مغزشان استفاده می‌کنند، صرفا افسانه است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۵ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
یزدان پاک من محشری محشر در کوره راههای زندگی پناهمان باش در این دنیا دلمان ارومه به نگاهت به خاطر تمام انچه که خلق کردی تک تک ازت ممنونم خدای خوشگلم سپاُس
Iran (Islamic Republic of)
امین رضا
۱۸:۵۰ ۰۴ مرداد ۱۳۹۳
ای خالق ما به خاطر همه چیز بی کران شکرت
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۰۱:۴۴ ۰۴ مرداد ۱۳۹۳
قدرت بی کران الهی
Iran (Islamic Republic of)
محمد علی
۱۷:۵۴ ۰۳ مرداد ۱۳۹۳
قدرت خالق عزیز و ...
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی رضایی
۱۴:۴۳ ۰۳ مرداد ۱۳۹۳
خداوندها به تمامی نعمت هایت شکر
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۲۲ ۰۳ مرداد ۱۳۹۳
همچین خالقی جای ستایش داره ، خدا به خاطر نعماتت شکر