مکمل‌های مناسب برای کودک شما

پزشکان توصیه می کنند بهترین غذا برای کودک شیر مادر است و در صورت کاهش وزن و رشد کودک با مشاوره پزشک، خوردن مکمل‌های غذایی به کودکان توصیه می شود.

دکتر محمد تقی انوشه متخصص تغذیه درگفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: بهترین غذا برای کودک شیر مادر است که حاوی تمام مواد غذایی مورد نیاز بدن کودک است.

وی افزود: مصرف مکمل‌ها برای کودکان در صورتی توصیه می شود که کودک به هر دلیلی نمی تواند شیر مادر را مصرف کند که در این صورت از مکمل‌های پزشک استفاده می شود.

وی گفت: اگر کودک تغذیه سالم داشته باشد، نیازی به مکمل نیست ولی درصورتیکه مادر شاهد رشد کم و کاهش وزن کودک باشد، می تواند با مراجعه به متخصص اطفال با تغذیه برنامه غذایی مناسبی را برای کودک در نظر بگیرد.

این متخصص  تغذیه تصریح کرد: خوردن مکمل غذایی در کودکان سن متفاوت دارد اما بهترین مکمل‌ها غذاهایی است که آلرژی زا نیست مثل فرنی یا حریره بادام به مقدار کم از 6 ماهگی به بعد برای آنها توصیه می شود.

انوشه در پایان تاکید کرد: اگر کودکی تغذیه مناسب داشته باشد نیازی به دریافت مکمل نیست مگر اینکه مشکل دریافت موادغذایی باشد که در این صورت با مشورت پزشک متخصص برنامه غذایی مناسبی برای کودک در نظر گرفته می شود.



انتهای پیام/


برچسب ها: نوزاد ، شیرمادر ، مکمل ، پزشک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار