نهاوندیان پس از دیدار با هیئت اقتصادی ایتالیا در تهران:

ایتالیا برای حوزه‌های مختلف اقتصادی ایران برنامه دارد

رئیس‌ دفتر رئیس‌جمهور با اشاره به سفر هیئت اقتصادی ایتالیا به تهران گفت: این هیئت برای حوزه‌های مختلف اقتصادی از جمله صنعت غذا، صنعت حمل و نقل، ماشین آلات و دیگر حوزه‌ها مخصوصا در بحث انرژی‌های جایگزین و محیط زیست و مسائل مربوط به آب برنامه دارد.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران؛ محمد نهاوندیان پس از دیدار با هیئت اقتصادی ایتالیا با حضور در جمع خبرنگاران گفت: ایتالیا سابقه برجسته‌ای در مبادلات اقتصادی با ایران داشته و طی سال‌هایی متمادی اولین شریک تجاری ایران در اروپا بوده است.
 
وی با بیان این که ایتالیا ارتباط گسترده‌ای با بنگاه‌های اقتصادی ایران دارد، گفت: ایتالیا از جمله کشورهایی بود که بلافاصله پس از توافق ژنو تلاش کرد همکاری اقتصادی با ایران را گسترش بدهد و آمادگی لازم برای برگشت به جایگاه اول در شرایط پس از تحریم‌ها را به دست بیاورند.
 
رئیس دفتر رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: از همین رو ایتالیا جزو فعال‌ترین کشورها در اعزام هیئت‌های سیاسی و تجاری به تهران بود.  
 
وی با اشاره به مذاکرات امروز –پنج شنبه 2 مرداد- خود با هیئت اقتصادی ایتالیایی گفت: این مذاکرات نشان دهنده این بود که برای ماه‌ها و هفته‌های پیش رو در حوزه‌های مختلف اقتصادی از جمله صنعت غذا، صنعت حمل و نقل، ماشین آلات و دیگر حوزه‌ها مخصوصا در بحث انرژی‌های جایگزین و محیط زیست و مسائل مربوط به آب برنامه دارد.  
 
نهاوندیان ادامه داد: نکته مهمی که در این هیئت نماینده‌ای از Sacha حضور داشت که برای تضمین صادرات و اعتبارات صادراتی می‌تواند تسهیلات و گشایشی فراهم کند.  
 
رئیس دفتر رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: در این نشست در مورد گسترش خدمات بانکی بین دو کشور گفتگو شد و تنوع هیئتی که به ایران سفر کردند نشان از عزم جدی ایتالیا برای گسترش همکاری اقتصادی با ایران است.  
 
نهاوندیان در پایان خاطر نشان کرد: طبیعتا برای برنامه‌ریزی و زمان بندی مشخص برای ایجاد آمادگی‌های لازم در دو طرف تاکید شد و تماس با بخش خصوصی، اتاق‌ها و اتحادیه‌های دو طرف سرعت بیشتری خواهد یافت.  

انتهای پیام/

برچسب ها: اقتصاد ، ایران ، ایتالیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار