یورونیوز:

حتی مدارس هم سرپناهی برای فلسطینیان متواری از بمباران های رژیم صهیونیستی نیست

ساکنان غزه برای فرار از بمباران‌های رژیم صهیونیستی با پناه بردن به مدارس در شرایط سختی زندگی می‌کنند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، شبکه تلویزیونی یورونیوز گزارش داد: سازمان ملل متحد از اسرائیل به علت بمباران یکی از مدارس تحت مدیریت یکی از آژانس های این سازمان در غزه انتقاد کرد. 

شمار زیادی از فلسطینی ها پس از فرار از منطقه شجاعیه به یکی دیگر از مدارس این باریکه پناه برده اند. با این حال موشک های اسرائیل در اطراف این مدرسه فرود می آیند به طوری که دیروز یکی از ساختمان های اطراف این مدرسه هدف قرار گرفت. یکی از فلسطینی هایی که به این مدرسه پناهنده شده است در گفتگو با خبرنگار یورونیوز می گوید: آیا ما واقعا در امنیت هستیم؟ ما زیر حملات و شلیک موشک ها هستیم. زمانی که آنها خانه های ما را هدف قرار دادند ما فرار کردیم اما آنها ما را تعقیب کردند و باز هم ما را هدف قرار می دهند. ما امنیت نداریم.

در ادامه این گزارش آمده است خانواده های ساکن غزه که در جنگ گرفتار شده اند در انتظار برقراری آتش بس هستند. یکی از زنانی که در این مدرسه ساکن شده است با انتقاد از شرایط زندگی اش می گوید: «من می خواهم نگاه کنید که ما چگونه زندگی می کنیم. پنجاه و پنج نفر در این اتاق هستند. به این کودکان نگاه کنید. این قابل قبول نیست.
 
کودکان نیز که به این مدرسه آمده اند در گفتگو با خبرنگار یورونیوز ماجراهای خود را روایت می کنند. آنها ضمن اینکه امیدوارند صلح برقرار شود در آرزوی گرفتن انتقام خون نزدیکانشان هستند.

یکی از کودکان غزه می گوید: ما با اسرائیل چه کار کرده ایم که به ما حمله می کند. چرا اسرائیل به ما حمله می‌کند. چرا خانه و خانواده من را بمباران می‌کند اگر می تواند با مقاومت مبارزه کند.

یکی از نوجوانان فلسطینی نیز می گوید: چرا ما اینجا هستیم؟ زیرا اینجا افرادی هستند که به ما کمک می کنند. ما راحت در خانه هایمان زندگی می‌کردیم. چرا آنها با ما این کار را می کنند. جامعه بین المللی کجاست؟
 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار