کودک "بد غذا" را اینگونه غذا خور کنید

برای درمان بد غذایی کودک باید یک یادآوری غذایی برای او در نظر گرفت تا مشخص شود که کودک در چه شرایطی بهتر غذا می‌خورد و از خوراندن تنقلات به او پرهیز نمود زیرا این مواد کودک را بد غذا می‌کنند.

محمد تقی انوشه متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  گفت: بدغذایی کودکان علت‌های مختلفی دارد که بی نظمی غذایی که والدین به بچه‌ها تحمیل می کنند، تنظیم نبودن زمان خواب و استراحت  کودک، فرهنگ غلط غذایی و عادت دادن آنها به طعم غذاهایی که آنها را از خوردن غذاهای اصلی باز می دارند، مربوط می شود.
 
وی افزود: باید زمان مناسبی را برای صرف غذای کودک در نظر گرفت، والدین نباید کودک را با خود مقایسه کنند و فکر کنند همان مدت زمانی که خود برای غذا صرف می کنند، کودک نیز باید صرف کند.
 
انوشه تصریح کرد: برای درمان بد غذایی کودک باید یک یادآوری غذایی برای او در نظر گرفت به عنوان مثال در هفته 3 یادآور برای او تهیه کرد تا مشخص شود کودک در این روزها چه چیزهایی خورده، در چه ساعتهایی و در چه ظرفی، در کدام نور و در چه محیطی و با کدام افراد راحتر غذا می خورد.
 
وی اظهار داشت: تنقلات به علت اینکه رنگ، طعم و جاذبه‌ی خوبی برای کودکان دارند، می توانند موجب بدغذایی آنها شوند. این غذاها از نظر ارزش غذایی فقیر هستند و کالری زیادی دارند که هم موجب چاقی و هم لاغری در آنها می گردند.
 
 
 
 
 
انتهای پیام/
برچسب ها: تغذیه ، کودک ، والدین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار