ساری/

جذب 15 میلیارد تومان تسهیلات خسارات بحران سفید در رامسر

رئیس اداره جهاد کشاورزی رامسر گفت: تاکنون 15 میلیارد تومان تسهیلات بلندمدت برای جبران خسارات ناشی از برف بهمن ماه 92 جذب شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ،هادی پادام با اشاره به تسهیلات بلندمدت برای جبران خسارات ناشی از برف بهمن سال 92 در رامسر و منطقه گفت:این تسهیلات به صورت تسهیلات سالانه است که در حال حاضر 15 میلیارد تومان آن قطعی شده است.


وی افزود: دریافت کنندگان این تسهیلات،می‌توانند بدهی وام‌های گذشته خود را تمدید و جا‌به‌جا کرده و مهلت بیشتری برای بازپرداخت دریافت کنند و در صورت نداشتن بدهی گذشته تسهیلات جدیدی دریافت کنند و یکی از این دو مورد امکان‌پذیر است.


پادام با اعلام اینکه ما می‌توانیم تسهیلات بیشتری را هم جذب کنیم،خاطرنشان کرد:تاکنون سود حاصل از واگذاری این تسهیلات نامشخص است و به همین دلیل در واگذاری تسهیلات دست نگه داشته‌ایم.


این مقام مسئول وضعیت مرکبات را در رامسر رضایت بخش اعلام کرد و گفت:حدود 3 هزار هکتار درختان (پرتغال بذری ) پرورش داده شده است و از این نظر مشکلی وجود ندارد و بسیاری از درختان اصلاح شدند.


وی درباره محصول گلپر تصریح کرد:مصرف این محصول دارویی به عنوان مدر، معرق،ضدعفونی کننده روده بوده و همچنین مقوی معده، ضدنفق و سو هاضمه هستند و از ساقه این گیاه در ترشیجات استفاده می‌شود.


رئیس جهاد کشاورزی رامسر خاطرنشان کرد:بیش از 45 تن محصول گلپر از سطح 50 هکتاری مناطق اشکور علیا و جنت‌رودبار رامسر برداشت شده است.


پادام افزود: محصول خام این گیاه دارویی در استان‌های تهران، خراسان و قزوین به فروش می‌رسد.


انتهای پیام/

برچسب ها: برف ، رامسر ، خسارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.