دانستنی ها؛

نکته ای مهم در نگهداری از "فلش مموری"

ضربه ، آب، نوسانات برق و ... همه این موارد باعث می شوند که عمر فلش مموری شما کوتاه شود اما باید بدانید یکی از نکات مهم در نگهداری فلش مموری ها این است که به هنگام خارج کردن آن از پورت USB آن را Safe Remove کنید.

به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران، برخلاف تصور برخی افراد مبنی بر بیهوده بودن این کار،انجام Safe Remove فواید بسیاری دارد.

وقتی یک فلش USB را به رایانه متصل و روی آن چیزی کپی می کنید، درواقع ممکن است قسمتی از اطلاعات مربوط به این نقل و انتقال داده ها روی RAM رایانه ذخیره شود که با Safe to Remove کردن، درواقع به سیستم می گویید دیگر نیازی به اطلاعات روی RAM نیست و سیستم با پاک کردن این اطلاعات، اجازه می دهد فلش را از رایانه جدا کنید.

ممکن است در ویندوز7 یا ویندوز ویستا چراغ چشمک زن فلش خاموش نشود. در صورتی که اغلب در ویندوز XP با Safe to Remove کردن، این چراغ خاموش می شود. این چراغ اگر در حال چشمک زدن باشد، نشان دهنده این است که سیستم در حال خواندن یا کپی اطلاعات روی فلش است و چراغ ثابت نشان دهنده این است که هیچ اطلاعاتی بین فلش و سیستم رد و بدل نمی شود.

پس اگر دیدید که چراغ فلش در حال چشمک زدن است، به هیچ وجه آن را از رایانه جدا نکنید.البته می توان تنظیماتی را انجام داد تا برای جداکردن فلش از رایانه، نیازی به Safe to Remove نباشد.با اجرای این ترفند،با بیرون کشیدن فلش،خود ویندوزآن را به طور خودکار Safe to Removeمی کند.

برای این کار My Computer را باز و روی آیکن فلش راست کلیک کنید و وارد Properties شوید. در تب Hardware، روی Change Settings کلیک کنید تا وارد پنجره دیگری شوید. در این قسمت اگر تیک Enable write caching on the device را بردارید، دیگر برای جداکردن فلش از رایانه، نیازی به Safe to Remove کردن آن ندارید. با این کار در حقیقت نوشتن و خواندن اطلاعات روی فلش با کارآیی پایین تری انجام خواهد شد، ولی این افت کیفیت به قدری نامحسوس است که می توان آن را نادیده گرفت و در عمل هیچ تغییری را احساس نخواهید کرد.

انتهای پیام/


mashregh

برچسب ها: نکته ، مهم ، نگهداری ، فلش ، مموری ، خرید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار