سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا:

دستیابی به آتش بس تا پیش از پایان ماه رمضان دشوار است

معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد گفتگوهای دیپلماتیک با هدف پایان دادن به درگیری ها در غزه "بسیار پیچیده" است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، ماری هارف معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام نکرد این گفتگوهای دیپلماتیک ممکن است تا چه زمانی به طول بیانجامد.

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا از روز دوشنبه به قاهره رفته است تا رژیم صهیونیستی و جنبش حماس را به پایان دادن به درگیری های مسلحانه ترغیب کند. در جریان این درگیری ها که از 17 روز پیش آغاز شد، حدود 788 فلسطینی شهید شده اند. 

کری روز چهارشنبه هم به فلسطین اشغالی و هم به کرانه باختری سفر کرد تا با مقامات ارشد رژیم صهیونیستی و فلسطینی دیدار کند. این در حالی است که تلاش های وی تا کنون به هیچ نتیجه ملموسی منتهی نشده است.

هارف درباره احتمال دستیابی طرفین درگیری به موافقتنامه آتش بس تا پیش از پایان یافتن ماه رمضان، گفت تحقق این موضوع دشوار خواهد بود.

وی در این باره به خبرنگاران گفت: ما در حال تلاش برای تحقق این موضوع هستیم، اما مساله بسیار دشوار است.

هارف افزود: نمی توانم پیش بینی کنم این گفتگوها تا چه زمان به طول خواهد انجامید، اما به عقیده من تنها کاری که باید انجام داد، نظارت بر حوادثی است که در حال وقوع است. آتش بس باید هر چه سریعتر محقق شود.

هارف از پرداختن به جزئیات چارچوب هر گونه آتش بس احتمالی خودداری کرد و گفت آمریکا از ابتکار عمل مصر که بر اساس آتش بس سال 2012 مطرح شده است، حمایت می کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار