حضور یک مهمان فوق العاده استثنایی در "ماه عسل"

شب گذشته علیخانی در برنامه "ماه عسل" میزبان یک مهمان فوق العاده استثنایی بود.

به گزارش خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران، شب گذشته در بیست و ششمین روز از ماه مبارک رمضان ویژه برنامه ماه عسل، دفتر بیست و ششم خود را مقابل چشمان مشتاقان و همراهان همیشگی خود باز کرد.

علیخانی در ابتدا با سلام به روی ماه هم وطنان نازنین،گرانقدر و مخاطبان همیشگی ، وسواسی ، با ذوق و سلیقه ماه عسل گفت: خوش آمدید ، قبول باشد.

پس از پخش تیتراژ آغازین علیخانی افزود: می خواهم امروز رکورد بزنم و کوتاهترین پلاتو زندگی ام را بگویم و سپس مخاطبان را به تماشای آیتم شب گذشته دعوت کرد. پس از پخش آیتم علیخانی برای آشنایی مخاطبان با موضوع و قصه ی برنامه عنوان کرد: امروز دو قصه داریم وحضور مهمان بخش اول در برنامه امروز ما بسیار استثنایی است.



حسن مهمان بخش اول قصه ی خود را اینگونه تعریف کرد: من در حال حاضر بیکار هستم وضایعات و زباله های قابل استفاده را جمع آوری کرده ومی فروشم  .حدود پنج سال است، در بازار تهران کارتن خواب هستم . علیخانی علت کارتن خواب شدن حسن را پرسید و او در جواب گفت:حواسم نبود ،لغزش کردم به نصیحت پدرم گوش ندادم تا یک کار ثابت داشته باشم و خودم را بابت زندگی ام مقصر می دانم.

وی ادامه داد: تا سال 88 نزد خانواده‌ام در سنندج زندگی می کردم ولی الان چند سالی است که نزدشان نرفتم.حسن در مورد ماجرا و علت حضورش در برنامه عنوان کرد: پنج شنبه 18 اردیبهشت سال 93 نزدیک ظهر کنار مغازه ساندویچی یک کیسه پیدا کردم پس از اینکه داخل آن را نگاه کردم حدود 700 گرم طلا داخل آن دیدم.

 همیشه به خدا می گفتم خدایا یک چنین چیزی سر راهم بگذار تا از این زندگی  راهت شوم علیخانی رو به حسن گفت: خوب خدا آرزویت را برآورده کرده بود چرا آن طلاها را برای خودت برنداشتی ،حسن بیان کرد: به این شکل نمی خواستم . اگر من آن پول را به صاحبش برگرداندم قطعا خدا درتصمیمی که گرفتم موثر بوده و تنها خودم نبودم .علیخانی از حسن سوال کرد از دیدن آن همه طلا وسوسه نشدی ؟
حسن ذکر کرد نه وسوسه نشدم می دانستم ارزش آن طلاها زیاد است و زندگی ام را درست خواهد کرد ولی آن را به صاحبش دادم . یک فاکتور داخل کیسه بود با شماره تلفن روی فاکتور تماس گرفتم و همان موقع آن را به صاحبش تحویل دادم و صاحب آن طلاها 700هزارتومان مژدگانی به من داد .

وی ادامه داد: با اینکه با آن پول می توانستم پول دیه برادرم را بدهم ولی این کار را نکردم تا از طریق خدا وضعیتم تغییر کند. درتمام این چند ساعت به این فکر می کردم که صاحب این طلاها چه می کند.علیخانی که از حضور حسن در برنامه بسیار خرسند بود وحرف‌های او را بسیار ارزشمند دید رو به حسن گفت: حسن آقا شما خیلی آقایی،خیلی مردی.

حتی جالب است بدانید حسن با وجوداین شرایط در زندگی اش ، اما هرگز مایل به حضور در برنامه نبود ما کلی نازشو کشیدیم تا به برنامه آمد. سپس علیخانی از حسن خواست تا پس از برنامه ماه عسل به شهرستان خودشان در سنندج برگردد و افزود حسن تو خودت را ثابت کردی ما تو را راهی می کنیم و مطمنا هم وطنانت از تو استقبال خواهند کرد .

در پایان علیخانی از حسن حلالیت خواست و افزود: من قبل از برنامه بدلیل اینکه حرف نمی زدی نمی خواستم با هم گفتگو کنیم بابت این مسئله و فکر  از تو حلالیت می طلبم.علی اصغر به همراه مادر و خواهرش  از دزفول مهمان بخش دوم ماه عسل بودند.

علی اصغر ماجرای خود را اینگونه توصیف کرد: متولد سال 1372هستم و مدرک  دیپلم کامپیوتر دارم ولی به خاطر مشکلات مالی درسم را ادامه ندادم یک خواهر کوچکتر از خودم دارم .هم اکنون در سوپرمارکت کار می کنم و مادرم هم خیاطی می کند.

وی افزود : یک روزدر خیابان  متوجه  ساکی روی زمین شدم بعد ساک را برداشتم و داخل زیرزمین خانه امان بردم ، داخل ساک 250 میلیون تومان  تراور بود ، ساک را در کمد پنهان کردم . با دیدن پول دگرگون شدم با خودم گفتم با این پول ماشین و خانه می خرم و مشکلاتمان حل می شود. مادر علی اصغر بیان کرد :حدود 16 سال به تنهایی فرزندانم را بزرگ کردم و پدرو مادرم سرپرست خودم و فرزندانم هستند .

علی اصغر ادامه داد:غرق پول شده بودم و اصلا به فکر پیدا کردن صاحب پول نبودم وگمان می کردم خدا این پول را سر راهم گذاشته تا زندگی ام سروسامان بگیرد حدود دوهفته پول ها پیش خودم بود.

علیخانی از مادر علی اصغر پرسید؟ شما در طی این مدت متوجه تغییراتی در رفتار فرزندت شده بودی ،مادر گفت :ما اصلا متوجه نشده بودیم علی اصغر پول پیدا کرده ولی علی اصغر خیلی استرس داشت مثل مرغ پر کنده بود و مدام سوال می کرد.

علی اصغر افزود: تا پای معامله ماشین هم رفتم ولی در بنگاه باشنیدن این جمله که پول بادآورده را
باد می برد ناگهان پشیمان شدم و به خانه برگشتم بعد چند روز اعلامیه پخش کردم و صاحب پول را پیدا کردم و برای او همه چیز را توضیح دادم که می خواستم با این پول ماشین و خانه بخرم او گفت به تو حق می دهم ، بعد 50 میلیون تومان از آن پول را به عنوان مژدگانی به من داد ولی من مژدگانی  را برگرداندم ،علیخانی که متعجب شده بود گفت: چرا پول را پس دادی ؟علی اصغر در پاسخ عنوان کرد: تمام زندگی آن فرد همین پول بود. مادر علی اظهار داشت : علی اصغر با شیطان جدال داشته و خدا رو شکر علی اصغر شیطان را شکست داد و سپس افزود: با تمام  گرفتاری هایی که ما داریم این کارعلی اصغربابت نان حلالی بوده که از دست پدرومادرم خورده است.

علیخانی به علی اصغر گفت :از برگرداندن پول به  صاحبش پشیمان نیستی؟ علی اصغر عنوان کرد: نه و برعکس خیلی خوشحالم ،الان وجدانم راحت است و دغدغه ای ندارم هر فردی باید  نان بازوی خودش  را بخورد ، نان حلال بهتر از اینهاست شاید من با آن پول سی سال راحت زندگی می کردم ولی درنهایت پول برای فرد دیگری بود .

علیخانی درپایان دفتر خود را با این جمله بست: بابت همه چیز از شما تشکر می کنم .شاید این قصه برای هیچ کدام یک از شما اتفاق نیافتد اما خیلی از ما انسانها امانتدار خوبی نسبت به احوالات قلب ،دل و وجدانمان نیستیم و قدر حال خوبمان را نمی دانیم و خودمان به خودمان خیانت در امانت می کنیم برای اینکه حواسمان نیست چیزهایی که در سینه مان می تپد ، می لرزد و روشنه را چگونه حفظ و نگهداری کنیم .

ماهتون عسل

گزارش از سمیه مردانی


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فرزين
۱۴:۱۰ ۰۶ مرداد ۱۳۹۳
با سلام
بنده يه بيننده و يه هموطن هستم ميخوام نظرمو راجب برنامه ماه عسل بخونين و جوابمو بدين و اگه اشتباهي داره بهم بگين.
به نظر من برنامه ماه عسل جدای از زحمتی که برای تهیه اش کشیده میشه واقعن جزو یکی از بدترين ترین برنامه های صدا و سیماست چرا؟
1_ زمان پخش برنامه دقیقا زمانی هست که روزه دار یک روز تابستان را روزه گرفته و روز سخت را پشت سر گذاشته و موقع افطار باید تمام مصیبت های کشیده و نکشیده ی مردم کشورشو مرور کنه البته چون مردم کشور ایران جزو کشورهای غمگین و افسرده هستن عموما مردم از غم و غصه خیلی خوششون میاد و به محض اینکه یه سریال تلویزونی غمبار و شدیدا سوزناک و احساسی پخش میشه میلیون ها طرفدار پیدا میکنه البته اینو هم باید گفت که واقعن برنامه طنز پرمحتوا کم پیش میاد که تولید بشه یا اجازه تولید داشته باشه.
2_ دید مجری با وجود اینکه چند سال هست که هر روز داره بهتر از روز قبلش میشه و احسان علیخانی دیگه واقعن علیخانی چند سال پیش نیست که ثانیه به ثانیه مهمان و مخاطب رو تحقیر و مسخره میکرد، ولی با این وجود باز هم رفتار مجری چنان دل به هم زن و بدور از شان مهمان و مخاطب ایرانی هست که اصلن راجبش حرفی نمیزنم. شوخی های بیجا و حرف های نسنجیده مجری در دل حرفهای عمیق و آکنده از احساس مهمان برنامه واقعن زجرآوره حتی اگه مهمان برنامه از حرف مجري ناراحت نشده باشه.
اينكه آقاي عليخاني مرتب عوامل برنامه رو با كلماتي تحقيرآميز مثلا بيگلي بيگلي يا پاگنده يا ... صدا بزنه و حتي اسم و فاميل و نوع كارشون رو هم جلوي دوربين ميگه و به جذابيت هاي اين برنامه اضافه ميكنه.
آقاي عليخاني دهها و صدها بار ميهمانان برنامه رو تحقير ميكنه به روشهاي مختلف و اصلن صحبت هاي مهمان براي او مهم نيست فقط به محض اينكه سوالي به ذهنش ميرسه ميپره وسط حرف ميهمان.
3_اینکه هدف برنامه ماه عسل تاثیر پذیری ذهن مخاطب بر این اساس هست که وجدان و روح مخاطب لحظه افطار به این موضوع تحریک بشه که: ببین! ببین چند نفر توی کشورت بدبخت تر از تو هستن! پس امیدوار باش! ببین مردم چه مریضیا و مصیبتا و گرفتاریایی دارن پس خدارو شاکرباش. واقعن این راه و روش هدایت افکار مردمه؟ قبول دارم بعضی از مهمان ها هم اصلن موضوع غم یا مصیبت ندارن و کاملن موضوع برنامه شاد هست ولی چرا صدا و سيما هميشه عادت داره مردمو با گريه به مسجد ببره.
4_يكي از بزرگترين ضعف هاي اين برنامه اينه كه اين برنامه پخش زنده هست و زماني كه مجري توانايي جمع و جور كردن بحث و حرف هاي مهمانان رو جلوي دوربين زنده نداره واقعن پخش زنده بودن برنامه مخاطب رو اذيت ميكنه. انگار اصلن با مهمان برنامه از قبل هماهنگي نشده كه چه حرفهايي رو نبايد بزنه. يه مهمان كم سواد وقتي شروع به گفتن موارد و الفاظي زشت و افكار اشتباه و به دور از شان ايراني بودن و عرفاني بودن برنامه ميكنه دليلي جز ناشي بودن و ناتواني عوامل برنامه وجود ندارد . مثال قسمت بیست و یکم (قصاص و بخشش قاتلین) كه مهمان برنامه فردي محترم ولي كم سواد و بناي ساختماني بود كه واقعن آقاي عليخاني مونده بود چه جوري برنامه رو جمع كنه.

نظر من اینه که یه مجری میتونه یه برنامه رو خراب كنه یا یه برنامه رو به سطح عالی برسونه اینو که همه باهاش موافقن.
مجریانی مثل آقایان داریوش کاردان، امیرحسین مدرس،اقبال واحدی،منصور ضابطیان و …. که هر کدوم با یه روش مجری گری میکنن و همشون در کمال ادب و احترام و وقار و متانت کار میکنن نشون دهنده اینه که صدا و سیما مجری خوب هم داره و کم هم نیستن.
در کنار اونا مجریانی هم مثل .... که از مهمان آقای برنامه جلوی همسرش جلوی دوربین زنده میپرسه که خانم شما شبیه چه میوه ایست و مهمان برنامه تا بیخ گوشش از خجالت سرخ میشه که البته میشد و میتونست بپرسه که همسر شما شبیه به چه گلی است و این نشان دهنده ذهن مجرییست که همسر اون آقای محترم که خانم محترمی هست و کمی از لحاظ فیزیک بدنی درشت هستن رو مثال به میوه بزند هستند مجریانی كه با سابقه کار طولانی ولي در موضوع ادب جایی برای دفاع ندارن پس باور داشته باشید که حرکت در راستای اصول برای مجریان تازه کار سخت تره.
اینکه یه مجری در طول دوران کاریش حتی یکبار جلوی دوربین از خودش متانت و وقار بروز نداده مچ گیری نیست که دیگه این مجری هرچی داشته رو کرده.
احسان علیخانی در ابتدای کلامش سلام کردن را مقدم بر جلوی دوربین سینه سپر کردناش نمیدونه دوست داره هرچی دلش خواست یه دفعه بگه ، وسط حرف مهمان برنامه بپره و سوال الکی و بی مربوط بپرسه، دوست داره هی منم منم بکنه هی بگه منم اینجوری بودم منم اونجا رفته ام منم اینو میدونستم. یکی نیست به ایشون بگه برادر من شما ببین روبروت کی نشسته چرا این حرفا رو میزنی؟
توی یه قسمت از برنامه اش که یه خانمی که همسر یه دریادار بود و چندین سال با بچه های کوچیکش در کنار همسرش روی کشتی های ایرانی مسافرت های سخت و اجباری رفته بود و کلاس های آموزش های دریایی دیده بود و داشت با ذوق تعریف میکرد که خدا شاهده احسان علیخانی یه دفعه پرسید خانم مدرک این کلاس های آموزشی که تا حالا رفتین رو اگه ببرین دم نانوایی باهاش یدونه نون بهتون میدن؟ و خانم و همسرش از ناراحتی تا آخر برنامه حالشون گرفته بود.
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۷:۵۶ ۰۵ مرداد ۱۳۹۳
به همه بچه ها ی ماه عسل خسته نباشد میگم خیلی برنامه ماه عسل خوبه.
Iran (Islamic Republic of)
lمریم
۱۵:۰۵ ۰۵ مرداد ۱۳۹۳
سلام ماه عسل برنامه خوبیه واسه اونایی که دنبال یه تلنگور میگردن که خودشونو اصلاح کنن واسه حسودها و بی کله ها به درد نمی خوره تلاش کنیم خودمونو اصلاح کنیم نه این که از دیگران ایراد بگیریم
Iran (Islamic Republic of)
بلوچ زاده
۰۶:۱۱ ۰۵ مرداد ۱۳۹۳
بابا یکی بیاید و علیخانی رو از این برنامه رخصت کنند خیلی هندی بازاری را راه انداخته
Iran (Islamic Republic of)
عارف
۲۳:۵۳ ۰۴ مرداد ۱۳۹۳
ماه عسل برنامه خوبیه امانبایدباپدر ومادرت تماشاش کنی
چون بهت میگن :
اینوببین معلوله ولی لیسانس داره
اونو ببین چشاش نابیناست ولی قالی می بافه
اینو ببین 5میلیارد پول پیداکرده ولی داده به صاحبش
خاک تو سرت..
تو چی هستی اخه ?????????
Iran (Islamic Republic of)
Meysam
۰۳:۰۱ ۰۵ مرداد ۱۳۹۳
البته پیش از مامان بابا خودمون باید به خودمون بگیم
United States of America
به به ای
۲۳:۰۷ ۰۴ مرداد ۱۳۹۳
نمی دانم چرادرماه رمضان صداوسیما مردم رابیادبدبختی وفلاکتشان می اندازد.البته بقیه ی ماههای سال نیزوضع بهترازاین نیست وبدتراست.واین برنامه های دم افطاری هم بدترش می کنه.مانمی دانیم مشکلات وبدبختی هاباعث ررستگاری آدمها می شوند.یاخوشبختی ها.آیامابایدبدبختی مردم راببینیم وخودمان راخوشبخت تصورکنیم.؟آیاخوشبختی نشاط وشادی برای مامضراست وماراغافل می کند؟یامابایدحتمامصیبت های دیگران راتحمل کنیم؟بخدامن وقتی مشکل وگرفتاری دارم بجزخودم واعتقاداتم چیزدیگری به دادم نمی رسد.روزگارغریبی است...
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۰۳:۰۰ ۰۵ مرداد ۱۳۹۳
با سلام
البته همیشه هم غمگین نیست
مثلا همین امروز یه استاد دانشگاه رو آورده بودن که داشت در سن 25 سالگی براي دکتری می خوند کجاش غمگینه
Iran (Islamic Republic of)
فرح حقیقت
۲۲:۲۲ ۰۴ مرداد ۱۳۹۳
آقای علیخانی بسیار لوس و بی مزه هستند و من نمی دانم چرا اینقدر مردم به این برنامه علاقه دارند. ایشان از آقای داریوش کاردان یاد بگیرند. از حرف زدن و رفتار احسان علیخانی بیزار هستم. به قول قدیمی ها خیلی Low Class می باشند.
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۰۲:۵۸ ۰۵ مرداد ۱۳۹۳
با سلام
دوست من اصلا هم اینطور نی
خیلی هم high class هستن
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۶:۳۸ ۰۴ مرداد ۱۳۹۳
خدااجرش بده.
Canada
سینا
۱۰:۳۳ ۰۴ مرداد ۱۳۹۳
دمش گرم واقعا کار بزرگی کرده
Iran (Islamic Republic of)
قاسمی
۱۰:۰۲ ۰۴ مرداد ۱۳۹۳
سلام خانم مردانی عزیز از اینکه تو این مدت شبی این ماه عسل رو فراموش نکردید وبرای ماکه وقت نداریم نگاه کنیم می نویسی بسیار سپاسگزارم امید وارم همه لحظه های زندگی ات عسل باشه یاعلی
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۷:۴۸ ۰۴ مرداد ۱۳۹۳
پیشنهادمی کنم ازمدیران ،مسئولین،وزرا ،نمایندگان مجلس وشورای شهر،پرسنل نیروهای انتظامی وراهنمایی ورانندگی نیز دربرنامه تان برای سالهای بعد برنامه ریزی کرده وآنها رانقدکنید.
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۰۵:۲۲ ۰۴ مرداد ۱۳۹۳
یه جوری میگی فوق العاده که انگار طرف سه پا و یک چشم داره!
Yemen
محمود
۱۸:۵۵ ۰۳ مرداد ۱۳۹۳
با سلام
کاش می شد برنامه آقای علیخانی بعد از ماه رمضان هم حداقل هفته ای یک شب ادامه می داشت . کاش میشد از طریق همین سایت ارتباط من با آقای علیخانی وصل میشد تا منم مشکلم رو به ایشان بگویم و برنامه ای در این رابطه تهیه و پخش می کرد . مشکلی که بسیاری از مردم دست به گریبان هستند .
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۱۸:۲۶ ۰۳ مرداد ۱۳۹۳
بچه هامن تاته برنامه رانگاه نکردم آخرش گفت ماهتون عسل؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Ireland
رسول شمسی کیا
۱۶:۰۹ ۰۳ مرداد ۱۳۹۳
خییییلی حرفه ولی مطمعنأ خدا اجرشو بهشون میده‎ ‎
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۵:۴۰ ۰۳ مرداد ۱۳۹۳
خدایا ممنون که هستی...
واقعا شاید تجربه این نوع انتخابها یک در میلیون اتفاق بیوفته ولی احسنت به هرکس که سربلند بشه...
یاعلی
Iran (Islamic Republic of)
حبیب
۱۳:۱۲ ۰۳ مرداد ۱۳۹۳
اینگونه افرادبنده های خاص خداوندهستندکه همیشه ودرهمه حال بیادخداهستندو به امیدخداونه غیراو،خوش بحالشون که برنفس خویش پیروزمیشن.
آخرین اخبار