رئیس اداره پیشگیری، کاهش آسیب و درمان اعتیاد وزارت بهداشت:

مصرف تنهای "متادون" اعتیاد را درمان نمی‌کند

باید توجه داشت که اعتیاد با مصرف متادون به تنهایی درمان نمی‌شود بلکه باید در کنار مصرف این دارو مشاوره و حمایت خانواده باشد تا درمان موفقیت‌آمیز باشد.

علیرضا نوروزی رئیس اداره پیشگیری، کاهش آسیب و درمان اعتیاد وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: درمان با متادون مثل درمان سایر بیماریها باید زیر نظر پزشک آشنا و دوره‌ دیده به این روش درمانی باشد چرا که تنها مصرف یک داروی مشابه مواد مخدر منجر به بهبود کارکرد جسمی، روانی و اجتماعی نمی‌شود بلکه باید این روند تحت شرایط خاص انجام شود.

وی ادامه داد: در واقع در کنار درمان درست از لحاظ مصرف دارو باید فرد معتاد در کنار آن تحت مشاوره و حمایت خانواده قرار گیرد تا بتواند در درمان موفق شود.

نوروزی با اشاره به این که اگر شرایط فوق به طور کامل در کنار هم اجرا شود روند درمان سریعتر طی خواهد شد عنوان کرد: بعد از مدتی مصرف دارو متوقف می‌شود و فرد از اعتیاد رهایی می‌یابد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رها شده از متادون
۰۹:۰۰ ۲۲ مهر ۱۳۹۳
آقا جان متادون از ترياک، حداقل 100 برابر خطرناک تره ، بنده چند سال تریاک مصرف کردم دو بار هم وسطش ترک کردم هر بار ترک نهایتاٌ 4-5 روز طول میکشید... اما متادون رو 30 روز طول کشید البته من حدود 3-4 سال متادون مصرف میکردم
Iran (Islamic Republic of)
رستمکلا
۱۵:۰۶ ۰۳ مرداد ۱۳۹۳
مراکز مطبهای ترک اعتیاد به قرص فروشی تبدیل شدند. این فقط "تغییر نوع مصرف" است، ازتریاک و شیره و هروئین و... به" متادون" و "بوپره نورفین" و شربت تریاک. هزینه ماهانه یک نفر که مثلا موادمخدر رو ترک کرده الآن 120هزارتومنه. اگه یک روز قرص نخوره ازاون تریاکی ها و شیره ایها و هروئینی ها حالش بدترمیشه. کاش نظارت می شد تا باصطلاح درمانگران به قرص فروشان تبدیل نمی شدند.
آخرین اخبار